اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف:

بیش از 8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود 8 هزار و 51 بقعه متبرکه و مذهبی در سطح کشور خبر داد و گفت: ایران مدفن 10 هزار و 600 امام‌زاده است.

بیش از 8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام والمسلمین محمد غلامی در همایش خادمان و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی در بیرجند وجود اماکن متبرکه و قبور امام‌زادگان در کشور را مایه خیر و برکت ایران دانست.

وی اظهار داشت: ساخت اماکن مذهبی به دوره صفویه بر می‌گردد و در این دوره بقاع، امام‌زادگان، مساجد و وقف وضعیت مناسبی را در کشور داشته، اما از این دوران به بعد، به ویژه در زمان پهلوی توجه چندانی به امور مذهبی در کشور نمی‌شد و بقاع نیز وضعیت مناسبی نداشتند.

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه از مدفون بودن 33 باب از قبور پیامبران در ایران خبر داد و گفت: وجود قبور این افراد سبب خیر و برکت برای کشور است.

غلامی‌ آبادانی بقاع متبرکه را جزو ضروریات جامعه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه تأکید دارند تا سنگری مطمئن در برابر جنگ نرم دشمن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه یک مکان معنوی برای مردم در جنب قبور امام‌زادگان درست شود باید به زیرساخت‌های اماکن توجه شود و آبادانی بقاع جز با حضور و همکاری اعضای هیئت امنا و جلب مشارکت‌های مردمی ممکن نمی‌شود.

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اعضای هیئت امنای بقاع باید برای اجرای طرح مودت و جلب مشارکت حداکثری مردم برای آبادانی بقاع در سطح کشور تلاش کنند.

غلامی اظهار داشت: براساس دستورات شرع سرپرستی بقاع متبرکه در کشور برعهده ولی‌فقیه است که مقام معظم رهبری این بخش از وظایف خود را به سازمان اوقاف و امور خیریه محول کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ایران تنها حرم امام رضا ع)، حضرت معصومه(س)، عبدالعظیم حسنی، شاهچراغ، حرم امام خمینی(ره) و مسجد مقدس جمکران دارای تولیت خاص است و بقیه بقاع متبرکه زیر نظر سازمان اوقاف اداره می‌شود.

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اعضای هیئت امناء باید از طرف اوقاف منصوب شوند تا وجهیت شرعی داشته باشند.

غلامی به بخشی از وظایف هیئت امناء اشاره کرد و گفت: انجام تعمیرات بقعه، تهیه طرح و برنامه و جمع‌آوری درآمدهای بقاع از جمله این وظایف است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول