اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز خبر داد:

رشد 57 درصدی کتابخانه‌های عمومی استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، رشد شاخص کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی تحت پوشش این اداره‌کل را 57 درصد اعلام کرد.

رشد 57 درصدی کتابخانه‌های عمومی استان البرز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، رمضانعلی محسنی افزود: تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی از 35 باب در آذر سال 89 به 55 باب در آذر سال 90 رسید که باعث ارتقای رتبه این استان از 30 به 26 کشوری شد.

وی اظهار داشت: در آذرماه سال 89 تعداد امانت کتاب در کتابخانه‌های استان یک میلیون و 51 هزار و 805 نسخه بود که در آذرماه امسال این تعداد به یک میلیون و 762 هزار و 654 نسخه افزایش یافت و رتبه استان البرز را در این شاخص نیز از 23 کشوری به 14 ارتقا داده است.

این مسئول گفت: هم‌چنین در شاخص کتاب با 52 درصد رشد نسبت به آذرماه سال 89 از تعداد 721 هزار و 776 نسخه به تعداد یک میلیون و 98 هزار و 827 نسخه در سال‌جاری رسیده‌ایم.

محسنی بیان داشت: اعضای کتابخانه‌های این استان در آذرماه سال 89، 85 هزار و 405 نفر بودند که با رشد 41 درصدی در آذرماه سال 90 به 120 هزار و 973 نفر ارتقاء یافته است و هم‌چنین آمار مراجعین به کتابخانه‌های عمومی استان در آذرماه سال 89 یک میلیون و 726 و 479 نفر بود که با فعالیت‌های انجام گرفته در کتابخانه‌های استان در آذرماه امسال به تعداد 2 میلیون و 865 هزار و 153 نفر افزایش یافته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی را در ارتقای سطح علمی و فرهنگی مردم استان حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری استانداری و نهادهای فرهنگی و مشارکت‌های مردمی تا پایان برنامه پنجم، کتابخانه‌های عمومی استان را به استانداردهای جهانی و کشوری نزدیک کنیم.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول