اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:

آثار تاریخی شناسنامه هر منطقه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آثار تاریخی هر منطقه به نوعی شناسنامه آن منطقه تلقی می‌شود به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری آثار تاریخی منطقه کوشا باشیم.

آثار تاریخی شناسنامه هر منطقه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس کاظم غنی‌زاده عصر امروز در کارگروه صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس اظهار داشت: آذربایجان غربی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی فراوانی برخوردار است وشهرستان سلماس با داشتن  65 اثر تاریخی ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی و داشتن مناطق گردشگری فراوان از جمله شهرهای با ظرفیت گردشگری بالا در استان محسوب می‌شود.

به گفته وی قدمت 65 درصد از آثار تاریخی به ثبت رسیده شهرستان سلماس به پیش از اسلام می‌رسد و بقیه به دوره اسلام بر می‌گردد لذا این شهرستان با این ظرفیت و قدمت  بالا باید آثار آن شناسایی و هرچه بیشتر به گردشگران معرفی شود.

وی در زمینه حمایت از صنایع دستی روستای مافی‌کندی سلماس گفت: مجسمه‌های تولید شده در مافی‌کندی با توجه به اینکه از لحاظ زیست محیطی آلاینده هستند لذا صدور یا تمدید مجوز برای صنعتگران روستای مافی‌کندی مورد مخالفت معاونت صنایع دستی کشورقرار گرفته است به همین دلیل مشکل صنعتگران این روستا باید به منظور اخذ مجوز در قالب اتحادیه و دریافت کد ردیف استاندارد از طریق فنی‌وحرفه‌ای اقدام شود.

این مسئول افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی آماده است در صورت تحویل زمین برای احداث اداره میراث فرهنگی در شهرستان سلماس اقدام کند.

فرماندار شهرستان سلماس هم در ادامه این جلسه گفت: شهرستان سلماس با پیشینه تاریخی بالا از مناطق مهم گردشگری استان آذربا‌یجان غربی محسوب می‌شود لذا شایسته است نسبت به معرفی آثار تاریخی و مناطق گردشگری این شهرستان اقدامات خوبی انجام پذیرد.

مرتضی نظری درمورد تپه باستانی اهرنجان گفت: نخستین نشانه‌های بشری یافت شده در تپه باستانی اهرنجان که هم اکنون در موزه ارومیه نگهداری می‌شود نشان از پیشینه تاریخی این تپه باستانی دارد.

احداث هتل، ایجاد موزه همچنین موضوع تپه باستانی اهرنجان وپروژه آب‌درمانی آبگرم بخشی از درخواست‌های فرماندار سلماس بود که در پایان جلسه کار گروه میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان سلماس به تصویب رسید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول