اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون قاچاق کالا و ارز بیرجند مطرح شد

قاچاق کالا زمینه‌ساز اشاعه الگوهای ناسازگار است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: قاچاق کالا و ارز باعث اشاعه الگوهای ناسازگار زیست فرهنگی در سطح کشور می‌شود.

قاچاق کالا زمینه‌ساز اشاعه الگوهای ناسازگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمدزمان ابطحی ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار داشت: وجود تبلیغات گسترده، بیکاری جوانان در مناطق و شهرهای مرزی، رواج فرهنگ مصرف‌گرایی، گرایش به تجملات و اسراف، پایین بودن سطح فرهنگ و نگرش‌ها از جمله علل گرایش افراد به قاچاق کالا و ارز است.

وی ادامه داد: مقایسه غلط سطح زندگی افراد و خانوارها با یکدیگر، جذابیت و گاهی ارزان‌تر بودن کالاهای خارجی نسبت به ایرانی و جوابگو نبودن تولیدات داخلی از جمله مهم‌‌ترین عوامل فرهنگی مؤثر و زمینه‌ساز قاچاق کالا هستند.

*قاچاق کالا کاری راحت و کم هزینه است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند ادامه داد: این عوامل باعث افزایش میل و اشتیاق مردم به کالاهای وارداتی شده و زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر سوداگران قاچاق در این کار راحت و کم هزینه را فراهم می‌کند.

ابطحی ابراز داشت: اشاعه الگوهای ناسازگار زیست فرهنگی و تغییر الگوی مصرف جامعه به ویژه در کشورهای در حال توسعه مانند ایران از جمله موج‌های فرهنگی هویتی ایجاد شده بر اثر قاچاق کالا است.

وی عوامل مختلفی را بر میزان قاچاق کالا مؤثر دانسته و افزود: هر کشوری بسته به موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی و مذهبی دارای علل مختلفی در پیدایش قاچاق کالا است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: "در این میان گویی کشور ما همه عوامل پیدایش قاچاق کالا را یک جا دارد."

*تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا ریسک قاچاق را افزایش می‌دهد

ابطحی با اشاره به تصویب بندهایی از قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته، گفت: امیدواریم که با تصویب کامل این قانون، مبارزه با قاچاق کالا و ارز روند آسان‌تری به خود گرفته و معضل قاچاق را تا حدی حل کند.

وی ادامه داد: هم‌چنین این قانون با افزایش نظارت و برخورد جدی‌تر با قاچاق کالا و ارز می‌تواند ریسک قاچاق کالا را در سوداگران قاچاق بالا برده و احتمال انجام آن را کاهش دهد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول