اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر

آبرسانی 75 روستای گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از افتتاح پروژه آبرسانی به 75 روستای این استان در دهه فجر امسال خبر داد.

آبرسانی 75 روستای گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر، به بهره‌برداری روستاهای مشمول آبرسانی استان اشاره کرد و اظهار داشت: از هفته دولت امسال تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی حدود 75 روستا در گیلان به اتمام رسیده و این روستاها در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.

وی، اعتبار آبرسانی به این تعداد روستاها را بالغ بر 18 میلیارد و 800 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: 15 هزار و 400 خانوار از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول، با اشاره به فعالیت شرکت آبفار گیلان در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: در حدود 80 ماه از فعالیت دولت، آب و فاضلاب روستایی گیلان بالغ بر 4 هزار و 675 کیلومتر لوله‌گذاری در شبکه توزیع انجام داده است.

وی، با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و 830 کیلومتر خط انتقال آب انجام شده است، تصریح کرد: حفر، تجهیز و راه‌اندازی 148 حلقه چاه از جمله عملکرد این شرکت در دولت نهم و دهم بوده است.

فرامینی، به‌سازی و بازسازی 450 دهنه چشمه، احداث 55 هزار متر مکعب مخزن، تجهیز و راه‌اندازی 326 واحد ایستگاه پمپاژ را از دیگر عملکردهای آبفار گیلان در دولت عنوان کرد.

وی، نصب و راه‌اندازی 232 دستگاه کلرزن گازی برای ارتقای کیفیت آب شرب روستاهای استان را از دیگر عملکردهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در دولت ذکر کرد و یادآور شد: در این مدت هفت واحد آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل آبفار گیلان، راه‌اندازی دو واحد آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی سیار با دارا بودن تمام امکانات آزمایشگاهی را از دیگر عملکردهای شرکت مذکور برشمرد.

وی، تصریح کرد: مجموع اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در مدت فعالیت دولت نهم و دهم مبلغ یک‌هزار و 418 میلیارد ریال بوده که از این میزان بالغ بر یک‌هزار و 28 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

فرامینی از عملیات آبرسانی به 402 روستای گیلان خبر داد و ابراز داشت: امسال نسبت به سال گذشته از نظر اعتبارات جهش داشتیم.

وی، درباره کسب موفقیت شرکت آبفار گیلان در سال جاری، اذعان داشت: امسال در مدیریت انرژی در بین 31 شرکت آب و فاضلاب کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

این مسئول افزود: همچنین در حوزه تامین کیفی آب شرب نیز در بین استان‌های کشور رتبه برتر را به دست آوردیم که این موفقیت حاصل تلاش تمام همکاران شرکت آبفار استان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول