اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار استان بوشهر:

86 پروژه آبرسانی روستایی بوشهر در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در سال جاری 86 پروژه آبرسانی در روستاهای استان بوشهر با 29 میلیارد و 885 میلیون تومان در حال اجراست.

86 پروژه آبرسانی روستایی بوشهر در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد پردل پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در ارتباط با محل تامین اعتبار این پروژه‌ها اظهار داشت: اعتبارات این پروژه‌ها 38 پروژه از اعتبارات استانی، 11 پروژه از محل اعتبارات دو درصد نفت، 12 پروژه از اعتبارات خشکسالی، هفت پروژه قانون بودجه، یک پروژه ملی، و 17 پروژه نیز از محل ماده 180 قانون بودجه تامین می‌شود.

وی افزود: سرجمع اعتباراتی که تصویب شده 29 میلیارد و 885 میلیارد تومان است که تاکنون 11 میلیارد و 293 میلیون و 200 هزار تومان معادل 38 درصد کل اعتبارات تخصیص یافته و 3 میلیارد و 873 میلیون تومان آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در ارتباط با اقدامات انجام شده در مبارزه با خشکسالی نیز گفت: کف‌شکنی و لایروبی چاه‌ها برای تامین آب روستاها به صورت سالانه از اقدامات ماست به طوری که امسال 27 چاه کف‌شکنی و لایروبی شده است.

پردل تصریح کرد: حفر و تجهیز پنج حلقه چاه و بهسازی دو حلقه چشمه در خیرک و شکرک از دیگر اقدامات انجام شده در بخش خشکسالی بوده است.

 

* 30 درصد طول شبکه‌های آبرسانی روستایی بوشهر فرسوده است

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی بوشهر با بیان اینکه 30 درصد طول شبکه‌های آبرسانی روستایی بوشهر فرسوده است خاطر نشان کرد: در همین راستا 50 کیلومتر نوسازی شبکه، 30 کیلومتر توسعه شبکه و 20 کیلومتر نوسازی خطوط انتقال انجام شده است.

پردل یادآور شد: سالانه 28 میلیون مترمکعب آب در استان بوشهر تولید می‌کنیم که از این میزان 30 درصد آن معادل 11 میلیون مترمکعب هدر می‌رود.

وی گفت: تا پایان آذرماه حدود 12 میلیون مترمکعب آب بین مشترکان آب روستایی در سطح استان بوشهر توزیع کردیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: از مجموع 18 میلیارد تومان فروش آب توزیعی حدود 16 میلیارد تومان آن وصول شده است.

پردل با بیان اینکه وصولی امسال در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است اظهار داشت: تامین یک مترمکعب آب روستایی 750 تومان هزینه دارد که این مبلغ 30 درصد قیمت آبی است که در شهر دریافت می‌شود.

 

* اجرای طرح قرائت کنتور از راه دور

وی با اشاره به اجرای طرح قرائت کنتور از راه دور گفت: به منظور جلوگیری از بروز اشتباهات در قرائت کنتور سیستمی تنظیم شده تا در مرکز بتوان کنتور مشترکان را قرائت کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح را به صورت آزمایشی در روستاهای حسینکی و سرمل اجرا کردیم و روزانه مصرف آب مشترکان کنترل می‌شود.

پردل بیان کرد: استان بوشهر جزو استان‌های پیشگام در اجرای این طرح در سطح کشور است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر تصریح کرد: برای نصب هر دستگاه قرائت کنتور از راه دور 130 هزار تومان اعتبار نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مواقع بروز بحران در تامین آب روستاهای استان، 32 دستگاه تانکر ، آبرسانی به روستاها را انجام می‌دهند.

پردل با اشاره به وضعیت مجتمع‌های آبرسانی در بوشهر گفت: 13 مجتمع آبرسانی در حال ساخت داریم که هفت شهرک، سه شهر و 299 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیر عامل آبفار بوشهر خاطر نشان کرد: اعتبار سال 90 این پروژه 13 میلیارد و 840 میلیون تومان است در حالی که کل اعتبار 348 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول