اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره تئاتر سارویه در ساری:

تئاتر در مازندران مردمی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین جشنواره تئاتر سارویه در مرکز مازندران گفت: با مردمی شدن فرهنگ تئاتر در مرکز مازندران هنرهای نمایشی توسعه می‌یابد.

تئاتر در مازندران مردمی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، افشین رشیدی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد خانه تئاتر ساری در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت: با ساماندهی 22 گروه تئاتر در شهرستان ساری باید محیطی را فراهم کرد تا از بدنه دولت خارج و به صورت تشکلی خصوصی فعالیت هنری را در مرکز مازندران ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه راهکار لازم برای تشکیل تعاون هنرمندان ساری در حال پیگیری است، یادآور شد: تعامل گروه تئاتر شهرستان ساری برای ایجاد تشکل و تشکیل تعاونی با اداره تعاون استان در حال پیگیری است.

رشیدی تصریح کرد: حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از تئاتر ساری جدی است و جای امید است که مدعی باشیم این‌گونه پشتیبانی‌ها موجب تعالی هنر تئاتر در ساری می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با حضور مسئولان استانی تئاتر ساری رونق گرفت، بیان داشت: تا زمانی که رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی استان تیتر یک رسانه‌ها نشود توسعه فرهنگی استان ملموس نیست.

وی حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای برگزاری جشنواره تئاتر سارویه بالغ بر 10 میلیون تومان دانست و ادامه داد: همکاری نماینده ساری موجب شد تا وزارت فرهنگ و ارشاد بتواند از تئاتر شهرستانی حمایت کند.

رشیدی از تشکیل شورای هنرمندان تئاتر در ساری خبر داد و ابراز داشت: جشنواره تئاتر سارویه با عنوان تئاتر برای مردم فعالیت خود را شروع کرد و به صورت فستیوالی اجرا می‌شود. همچنین داوری نخستین جشنواره تئاتر سارویه از سوی مردم انجام می‌شود.

دبیر جشنواره تئاتر سارویه فعالیت تئاتر خیابانی را در فصل تابستان قابل اجرا دانست و گفت: تئاتر سارویه به صورت سالنی و نمایشی اجرا می‌شود و به دلیل فصل سرما و بارندگی تئاتر خیابانی در فصل تابستان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از 22 آثار تئاتری که به دبیر خانه جشنواره سارویه ارسال شد 9 اثر با موضوعات دفاع مقدس، کمدی اجتماعی، کودک و نوجوان و یک اثر بومی در دهه فجر اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: 450 نیروی موثر در تئاتر ساری فعالیت دارند که با تشکیل شورای هنرمندان به صورت بخش خصوصی اشتغال ایجاد می‌شود.

دبیر جشنواره تئاتر سارویه از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی هنرمندان تئاتر ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با حمایت مالی که از سوی وزارت ارشاد به گروه هنری مرکز استان شد توانستیم به صورت پیش پرداخت مبلغی را برای حمایت از گروه‌های تئاتری داشته باشیم.

رشیدی در پایان اذعان داشت: زمینه حمایت از تئاتر متناسب با کار کیفی است که سقف 1.5 میلیون تومانی را برای این بخش از فعالیت نمایشی در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول