اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر سارویه در مرکز مازندران

خبرگزاری فارس: همزمان با شروع ایام الله دهه فجر برای نخستین بار جشنواره تئاتر سارویه در ساری شروع به کار کرد.

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر سارویه در مرکز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این جشنواره با بیان اینکه از مدت‌ها قبل تمهیدات برگزاری نخستین جشنواره تئاتر سارویه در این اداره اندیشیده شد، اظهارداشت: از 22 آثار تئاتری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد 9 اثر با موضوعات دفاع مقدس، کمدی اجتماعی، کودک و نوجوان و یک اثر بومی در دهه‌فجر به صورت سالنی و صحنه‌ای به اجرا در می‌آید.

وی زمان برگزاری نمایش نخستین جشنواره تئاتر سارویه را از 12 لغایت 22 بهمن سال جاری اعلام کرد و  یادآور شد: جشنواره تئاتر سوریه با همت و تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در مرکز استان فعال شد.

سعیدی با اشاره به اینکه قدمت تئاتر در شهرستان ساری بیش از 70 سال است، گفت: احیای تئاتر شهرستان ساری برای نخستین بار در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کلید خورد.

این مسئول با بیان اینکه کمتر از یک ماه از شکل‌گیری دبیر خانه تئاتر سارویه در ساری نمی‌گذرد، تصریح کرد: حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از این فعالیت هنری در مرکز مازندران به درستی صورت گرفت.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه هنر موجب تعالی فرهنگی یک منطقه و یا قومی می‌شود، ابراز داشت: برنامه‌های دهه‌فجر امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با محوریت احیا فرهنگ‌های اصیلی است که می‌تواند موجب توسعه فرهنگی مرکز استان شود.

سعیدی تئاترهای روی صحنه ایام دهه‌فجر را برشمرد و گفت: تئاتر بعد از محاکمه، مادام پی پی، دغدغه‌های کوچک وبزرگ پیر نما در شب یلدا، باد که می‌نویسد، شاخ، دستمال سفید، به دنبال دیکتاتور، کچل و گیسو، شب سیب زمینی و آفتاب بر سرزمین سیونسوم نمی‌تابد از سوی گروه تئاتر مرکز مازندران برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر سارویه از خانواده‌های هفت هنرمند فقید تئاتر و  پیشکسوتان عرصه تئاتر استان تجلیل می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول