اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده و کارگردان تئاتر:

رایگان بودن تئاتر برای مخاطب بزرگ‌ترین لطمه‌ است

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: رایگان بودن تئاتر برای مخاطبان بزرگ‌ترین لطمه به هنر تئاتر است.

رایگان بودن تئاتر برای مخاطب بزرگ‌ترین لطمه‌ است
محمد‌رضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برگزاری جشنواره‎ فجر که از اول انقلاب اسلامی آغاز شده است تا به حال پیشرفت‎های زیادی داشته ‌و توانسته سطح برگزاری و کیفیت خود را نیز بالا ببرد.

وی افزود: معرفی آثار هنرمندان دیگر کشورها می‎تواند، کیفیت آثار هنرمندان داخل کشور را بالا ببرد و  تأثیرات فراوانی بر نحوه عملکرد آنها داشته باشد و حتی می‎تواند، فرهنگ و هنر جامعه را تغییر دهد زیرا تعریف هنر، برقراری ارتباط فرهنگی مناسب و ساختاری با دیگران است. نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه دیدگاه‎ و درونیات هنرمندان در خلق اثر بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: ذات یک هنرمند و همچنین احساسات درونی وی در خلق اثر بسیار مهم و تأثیرگذار است، به صورتی که عقیده و تفکر یک هنرمند در خلق آثار هنرمند متبلور است. وی اضافه کرد: بهترین راه پیشرفت در سیاست، فرهنگ و هنر است، همان‎گونه که دشمنان ما قصد دارند با تسلط بر فرهنگ و هنر ما بر سیاست تأثیر بگذارند.

وی رایگان بودن تئاتر برای مخاطبان را بزرگ‌ترین لطمه به هنر تئاتر دانست و تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‎ها که در اصفهان هم گاهی رخ می‎دهد، تئاتر به صورت رایگان روی صحنه می‎رود، که این امر لطمه بزرگی به هنرهای نمایشی می‎زند.

رفیعی ماندگاری و تداوم تئاتر را در گرو ارج نهادن به مخاطب و هنرمند  بیان کرد و گفت: در سالی که در آن قرار داریم و در حال سپری شدن است، بیشتر شاهد برگزاری تئاترهای مناسبتی بوده‎ایم که این امر بسیار ناامیدکننده است، پس باید تمهیداتی صورت گیرد تا هنرهای نمایشی از اجرای مناسبتی خارج شده و به صورت مردمی اجرا شوند تا انگیزه هنرمندان جوان افزایش یابد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول