اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف:

ازدواج و مسکن جوانان اولویت‌های وقف در کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف کشور با تشریح اولویت‌های وقف در کشور گفت: قرآن، جهاد علمی، ازدواج و مسکن جوانان اولویت‌های وقف در کشور است.

ازدواج و مسکن جوانان اولویت‌های وقف در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، حجت‌الاسلام علی محمدی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش «وقف احسان ماندگار» اظهار داشت: بیماران صعب‌العلاج، اشتغال و  ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) از دیگر اولویت‌های وقف در کشور است.

وی ادامه داد: وقف باعث افزایش سرمایه جامعه مسلمانان و مومنان است و عدم تجمع ثروت در یک مکان و زمان را به دنبال دارد.

این مقام مسئول با اشاره به موقوفه 11 قرن پیش در ایران ابراز داشت: این موقوفه در طول قرون گذشته به نسل‌های گذشته، حال و آینده خدمات می‌رساند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف در مورد برخی مسائل نسبت به خرید و فروش املاک وقفی نیز بیان داشت: وقف به لحاظ حکم شرعی قابل خرید و فروش نیست، سرمایه وقف ارث برده نمی‌شود و قابلیت بخشش ندارد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف پیروزی انقلاب را یکی از برکات و خدمات امام راحل و شهدا دانست و اظهار داشت: اگر انقلاب نمی‌شد آثاری از موقوفات باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: دستگاه پهلوی هدفش از بین بردن موقوفات بود و با توجه به فرمان حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب در مورد اینکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی و به وقف عمل شود و پس از پیروزی انقلاب امام مسئله وقف را یک مسئله مهم تلقی و پیگیری کرد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود امر خیر و وقف را منحصر به امور دینی ندانست و گفت:  وقف منحصر به زمان و مکان نیست و با توجه به  وجود 770 نوع نیت طبق اسناد وقف‌نامه‌ها در کشور، نیک‌اندیشان و واقفان باید  متناسب با نیاز روز جامعه اقدام به وقف کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تجلیل از مقام شامخ شهدای جهاد علمی و انرژی هسته‌ای افزود: واقفان باید موقوفاتی را در مورد علومی که باعث سرافرازی دین و مملکت می‌شود به ثبت رسانند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وقف و نقش واقفان گراش در آن اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرستان گراش به عنوان پایگاه محبان و مدافعان ولایت، تعداد قابل توجهی از موقوفات  متعلق به قبل و بعد از انقلاب وجود دارد و نیک‌اندیشان آن نیز خدمات ارزنده‌ای در زمینه وقف انجام داده و از خود به یادگار گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، پیش از سخنان نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف، یک نفر از نیک‌اندیشان شهرستان گراش از وسط جمعیت با صدای بلند آمادگی خود را برای ثبت یک موقوفه در حمایت از انرژی هسته‌ای و دستاوردهای انقلاب اعلام کرد و در حضور نماینده ولی فقیه و جمعیت حاضر در همایش به طور رسمی وقف‌نامه دست‌نویس این نیت به امضای واقف و نماینده ولی فقیه رسید.

واقف انرژی هسته‌ای فارس به‌نام علی دیباچی، متولد سال 1334 دارای شغل آزاد بوده  و ارزش وقف وی یک میلیارد ریال است.

نخستین همایش وقف احسان ماندگار صبح امروز سه‌شنبه با هدف تجلیل از نیات ارزشمند، خیران، واقفان و  نیک‌اندیشان گراش با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف و مسئولان استانی اوقاف و امور خیریه و همچنین تعداد بسیاری از مردم، معتمدان، نیک‌اندیشان و واقفان و مسئولان گراش در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول