اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور/

کتابخانه مازارچی یزد به کتابخانه ملی اهدا شد

خبرگزاری فارس: خانواده علی مازارچی از اهداگران فقید نسخ خطی و اسناد تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه شخصی وی را نیز به این سازمان اهدا کردند.

کتابخانه مازارچی یزد به کتابخانه ملی اهدا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عصر امروز به دنبال سفر خود به استان یزد در منزل مرحوم علی مازارچی اهداگر نسخه‌های خطی و اسناد تاریخی در یزد حضور یافت و از خدمات وی تقدیر کرد.

وی با اشاره به خدمات مازارچی به فرهنگ و ادب کشور افزود: این اهداگر نسخ خطی تا پیش از درگذشت حدود 10 هزار جلد نسخه خطی و اسناد تاریخی را به مرکز اسناد ملی در استان یزد اهدا کرده بود.

صلاحی در دیدار با همسر علی مازارچی و فرزند ارشد وی بر نقش مازارچی را در روشنگری نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی تاکید کرد و آمادگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را برای نگهداری از تمام نوارهای کاست مربوط به سخنرانی‌های وی اعلام کرد.

وی گفت: مرکز اسناد ملی در یزد آماده دیجیتالی کردن این سخنرانی‌های مهم است و این اتفاق می‌تواند دسترسی جوانان را به میراث گران‌بهای مرحوم مازارچی فراهم کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین اعلام کرد: پس از راه‌اندازی شعبه این سازمان در استان یزد تالار و یا مخزنی به نام محروم علی مازارچی نامگذاری شود.

وی همچنین گفت: امیدواریم در خردادماه سال آینده که مصادف با سالگرد درگذشت مرحوم مازارچی است، مراسم ویژه‌ای برای بزرگداشت این اهداگر فقید نسخه‌های خطی و اسناد تاریخی در یزد برگزار کنیم.

در این برنامه همچنین همسر علی مازارچی موافقت خود را با تحویل کتابخانه شخصی وی که بیش از 10 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است، اعلام کرد و گفت: قصد ما از این کار، به جا ماندن نام و اثری از مرحوم مازارچی است.

به گزارش فارس، مازارچی که از مبارزان سرسخت با رژیم پهلوی بود تا پیروزی انقلاب اقدام به تشکیل کلاس‌‌هایی با مضامین عقیدتی و توحیدی می‌کرد و جایگاه ویژه‌ای در میان نسل دهه 60 یزد داشته است.

مازارچی پس از اتمام دوران دفاع مقدس به عنوان استاد دانشگاه در تربیت معلم یزد مشغول فعالیت شد و تا سال‌های پایانی عمر خود با سخنرانی‌های متعدد و با موضوعات متنوع نقش مهمی را در سوق دادن جوانان به آرمان‌های انقلاب ایفا کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول