اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا خبر داد

تشکیل شناسنامه امنیتی انتظامی استان‌ها

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا گفت: به زودی شناسنامه امنیتی انتظامی استان‌ها تشکیل می‌شود.

تشکیل شناسنامه امنیتی انتظامی استان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز سردار اسماعیل احمدی‌مقدم بعد از ظهر امروز در همایش علمی استان فارس، نظم و امنیت از تشکیل شناسنامه امنیتی انتظامی استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: تشکیل شناسنامه امنیتی انتظامی استان‌ها و به روز نگه داشتن اطلاعات آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده ناجا افزود: تشکیل شناسنامه امنیتی انتظامی فارس با عنوان «فارس شناسی امنیتی انتظامی» باعث می‌شود با استفاده از تجربیات گذشته علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم، تهدیدات آینده نیز پیش‌بینی شود.

وی ابراز داشت: با استفاده از این شناسنامه امنیتی انتظامی در میدان عمل از حالت مقابله با جرایم خارج شده و به سازمان پیش‌بینی کننده و معالجه کننده بسترهای وقوع جرم تبدیل می‌شویم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به تغییر و تحول جرایم در طول سال‌های گذشته گفت: در گذشته مجرمان آدم‌های بی‌سواد، قدرتمند و جسوری بودند اما امروز در بسیاری از جرایم افراد تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل مرتکب جرم می‌شوند که با توجه به این تغییر و تحولات پلیس نیز اطلاعات و امکانات خود را به روز کرده و باید در راستای تقویت بیشتر آن تلاش کند.

احمدی‌مقدم با اشاره به مولفه‌های اقتدار نرم بر اشراف اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: به دلیل تغییرات سریع تهدید باید بیشتر بر پدیده اشراف اطلاعاتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این شیوه مقابله و پیشگیری مورد توجه پلیس بوده است، ادامه داد: با اشراف اطلاعاتی می‌توانیم جرایم را پیش‌بینی کنیم و جامعه را در برابر تهدیدات آینده ایمن سازیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: در برخورد با برخی جرایم دیگر نمی‌شود سخت‌افزاری عمل کرد بلکه باید به صورت نرم افزاری و علمی برخورد کنیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه قدرت و اقتدار نرم در برابر تهدیدات نرم ایجاد می‌شود، گفت: دیگر نمی‌توان با جنگجویان رسانه‌ای و سایبری با سلاح برخورد کرد و باید جنس قدرت متناسب با سنخ تهدیدات باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه شرایط جدید دنیا در حال تمرکزگرایی است، خاطرنشان کرد: امروزه حاکمیت‌ها به ویژه حکومت‌های غربی با نوعی ضعف در انطباق شرایط با وضعیت موجود رو به رو هستند و باید گفت اگر نتوان در دنیای امروز شرایط را شناخت و آن را با وضعیت موجود انطباق داد با عنصر غافل‌گیری در برقراری امنیت رو به رو می‌شویم.

فرمانده ناجا با اشاره به دانش عمومی در ایران گفت: امروزه اگر می‌خواهیم اقتدار نرم در جامعه ایجاد کنیم، باید این عمل متکی بر دانش سازمانی باشد چرا که نمی‌توانیم از دانش و نظریه‌های اقتباسی و وارداتی استفاده کنیم، از سوی دیگر تمام این نظریه‌ها در دنیای امروز دچار تزلزل شده و حتی پلیس در کشورهای غربی نیز به این نظریه‌های متزلزل پشت پا زده است.

به گفته احمدی‌مقدم، سرعت عمل پلیس در شناخت و پیش‌بینی شگردهای مجرمان کمک می‌کند تا از اعمال مجرمانه پیشگیری شود.

احمدی‌‌مقدم در ادامه با بیان اینکه ناجا در سال‌های اخیر با اصلاح ساختار درونی تامین نیروی انسانی، تجهیزات و افزایش دانش و پژوهش توانسته است توفیقات بسیاری کسب کند، اظهار داشت: همگان باید برای رسیدن به هدف متعالی تامین امنیت مردم تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش جرایم در فارس بیان کرد: در سال‌های اخیر در فارس شاهد کاهش جرایم خشن بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کاهش 30 تا 50 درصدی جرایم را در فارس شاهد هستیم گفت: این میزان کاهش یک رکورد به شمار می‌رود که بیانگر حرکت فارس به سمت آرامش است.

احمدی‌مقدم در پایان اضافه کرد: دستگاه قضایی در فارس نسبت به گذشته سریع‌تر به پرونده‌های جرایم خشن رسیدگی می‌کند که جای قدردانی دارد چراکه این امر باعث کاهش جرایم خشن در استان فرهنگی و علمی فارس شده است.

به گزارش فارس، همایش علمی استان فارس، نظم و امنیت به مدت دو روز در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول