اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تفاهم اداره کل کتابخانه‌ها و صدا و سیمای مازندران صورت می‌گیرد

پخش 30 برنامه تلویزیونی درباره کتاب در شبکه تبرستان

خبرگزاری فارس: به منظور تولید و پخش 30 برنامه تلویزیونی در مورد کتاب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور در دفتر صدا و سیمای مرکز استان با مدیرکل سازمان صدا و سیمای شبکه تبرستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

پخش 30 برنامه تلویزیونی درباره کتاب در شبکه تبرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مازندران با اشاره به ارتباط 120 هزار جوان، نوجوان و دانش‌آموز با کتابخانه‌ها، از مسئولیت اداره کل کتابخانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی و بینش این قشر از جامعه سخن گفت و اظهار داشت: ما همواره بر خود فرض می‌دانیم نهایت تلاش خود را به هر شکل ممکن برای بالا بردن سطح بینش و بصیرت جوانان و نوجوانان، انجام دهیم که البته بدون همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی مدیران دلسوز استانی به ویژه رسانه پرطرفدار صدا و سیما، این امکان میسر نخواهد بود.

محمداسماعیل امامزاده با ذکر این نکته که صدا و سیما همواره به دنبال تولید محتوا و آثار فاخر است، گفت: حقیقتاً صدا و سیما رسانه‌ای پرتلاش و در عین حال مظلوم است، چرا که نمایش زشت و زیبای بسیاری از مسائلی که در همه حوزه‌ها اتفاق می‌افتد را از صدا و سیما توقع دارند.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان، با اشاره به وضعیت ضعیف بودجه اداره کل کتابخانه‌ها و عسرت شدید اعتباری در تبلیغ کتاب و ترویج کتابخوانی یادآور شد: اداره کل کتابخانه‌های استان تا قبل از مستقل شدن و آن دورانی که کتابخانه‌ها زیر نظر شهرداری‌ها بودند، 3.5 درصد از اعتبارات خود را به این قسمت اختصاص می‌دادند حال اینکه بعد از مستقل شدن این کتابخانه‌ها این مقدار به نیم درصد کاهش یافت.

امامزاده افزود: عمده‌ترین درآمد کتابخانه‌های عمومی از طریق همین نیم درصد شهرداری‌هاست که آن هم 50 درصد هزینه‌های جاری آب و برق و حامل‌های انرژی ما را تامین نمی‌کند و همین امر موجب شده تا ما از رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه رسانه ملی انتظار تبلیغ فرهنگ کتابخوانی را داشته باشیم.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان، از نیاز به حرکت شتابنده برای رسیدن به افق 1404 در مورد کتابخانه‌ها و بالا بردن سطح کتابخوانی در کشور و استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه آرمانی افق 1404 سالانه در مازندران نیاز به 26 میلیارد تومان اعتبار داریم حال اینکه اعتبار احداث ما در سال‌ جاری فقط یک و نیم میلیارد تومان است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز با اعلام اینکه لازم است برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام‌های بلندی برداشته شود، عنوان کرد: ما آمادگی داریم تا در مورد کتاب و کتابخوانی به غیر از موارد و مفاد قید شده در تفاهمنامه هرگونه همکاری با کتابخانه‌ها داشته باشیم.

بهرام حمیدی اذعان داشت: ما می‌توانیم در طول سال هر فصل و حتی در مناسبت‌های گوناگون برنامه را به مجموعه اداره کل و ادارات شهرستانی کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهیم تا به ترویج کتابخوانی و تبلیغ در حوزه کتاب بپردازند.

در ادامه این دیدار تفاهمنامه همکاری صدا و سیما با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به منظور تولید و پخش 30 برنامه تلویزیونی تا شهریور سال 91 به امضای مدیران دو سازمان  رسید.

انتهای‌پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول