اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی خواستار شد

توجه مسئولان به مشکلات درمانی بیماران هموفیلی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی گفت: باید بیش از پیش مسئولان برای رفع مشکلات درمانی بیماران هموفیلی همت کنند.

توجه مسئولان به مشکلات درمانی بیماران هموفیلی
حمید جولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیماران هموفیلی به فیزیوتراپ، دندانپزشک و جراح متخصص دسترسی کافی ندارند لذا برای انجام دادن اموری از این قبیل باید به تهران سفر کنند.
وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی متخصص و فوق‌متخصص‌ها به دلیل ترس از بروز خطر جانی برای بیمار و رخ دادن خونریزی شدید از ارائه دادن خدمات پزشکی خودداری می‌کنند به همین دلیل بیماران باید برای گرفتن خدمت درمانی ساده به شهر دیگری سفر کرده و هزینه‌های سنگین اعم از اقامت، رفت و آمد و ... متقبل شوند.
این مسئول همکاری دوجانبه بین کانون هموفیلی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لازمه رفع این مشکل بیماران دانست و گفت: در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه پزشکان توانمند و بیمارستان‌های مجهز بسیاری وجود دارد لذا برای اینکه شهامت ارائه خدمات پزشکی به بیماران هموفیلی در متخصصان ایجاد شود باید بین مسئولان این کانون و دانشگاه علوم پزشکی تعامل کافی ایجاد شود و آموزش‌های لازم به فیزیوتراپ‌ها ارائه شود.
وی به اهمیت تعریف نظام جامع درمان برای بیماران هموفیلی اشاره کرد و گفت: درمان این بیماران فقط در تزریق فاکتورهای انعقادی خون خلاصه نمی‌شود بلکه آنها به فیزیوتراپی، دندانپزشکی، جراحی و ... نیازمند هستند که باید برای ارتقای سطح رفاه آنها، کم شدن آلام بیماران و خانواده‌هایشان باید در راستای تعریف نظام جامع درمان مبادرت شود.
جولایی به راه‌اندازی درمانگاه ویژه بیماران هموفیلی در پایتخت اشاره کرد و افزود: با وجودی که در تهران فضا و امکانات کافی برای درمان تهیه شده و مکان مناسبی برای استراحت بیماران وجود دارد ولی این مسئله از سختی‌های سفر نمی‌کاهد از این رو باید در راستای ایجاد مجتمع درمانی و رفاهی در این استان اهتمام شود.
مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی تغییر شرایط صدور دفترچه بیمه بیماران هموفیلی را خواستار شد و گفت: هم‌اکنون روند صدور این دفترچه درمانی سخت شده است، وجه برای صدور آن دریافت می‌شود لذا با توجه به این که اغلب بیماران از طبقه پایین جامعه هستند اصلاح روند موجود از جمله انتظارات بیماران و فعالان این حوزه درمانی است.
انتهای پیام/ح20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول