اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی:

بیماران هموفیلی آذربایجان غربی مشکل اسکان دارند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی گفت: بیماران هموفیلی آذربایجان غربی با مشکل اسکان روبه‌رو هستند که باید با مشارکت مسئولان این چالش برطرف شود.

بیماران هموفیلی آذربایجان غربی مشکل اسکان دارند

حمید جولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ساختمان قبلی کانون یک واحد برای اسکان بیماران داشتیم ولی وقتی بیمار دو نفر می‌شد با مشکل مواجه می‌‌‌شدیم، بعد از آتش‌سوزی ساختمان کانون واقع در خیابان سرداران ارومیه در 20 آذر سال گذشته و منتقل شدن به یک ساختمان دیگر ابعاد این مشکل بیشتر ‌شد زیرا بیمار باید به مهمانسرا برود.

جولایی خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه هتل به ازای هر شب حداقل 60 هزار تومان دشوار است از طرف دیگر به دلیل فقدان آسانسور بیماران در رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شوند، بالا پایین رفتن از پله‌ها برای آنها دشوار است پس به خونریزی مجدد و مشکلات مفصلی دچار می‌شوند و نتایج فیزیوتراپی از دست می‌رود.

 وی تسهیل شرایط صدور دفترچه بیمه بیماران هموفیلی خواستار شد و گفت: دفترچه درمانی بیماران هموفیلی در سابق به راحتی صادر می‌شد ولی هم‌اکنون روند صدور آن پیچیده است به طوری که برای صدور دفترچه وجوهی اخذ می‌شود همچنین هنگام ویزیت نیز از آنها وجوهی هرچند اندک دریافت می‌شود .

وی بهای هر فاکتور درمانی مورد نیاز برای بیمار رابین 300 تا 400 دلار عنوان کرد و افزود: کسانی که از کمبود فاکتور هفت رنج می‌برند یا برای بیماران هموفیلی ضدفاکتور، فاکتور هفت تزریق می‌شود که قیمت آن بین 700 هزار تا 4 میلیون تومان است این داروها به طور سوبسید و رایگان از طرف دولت تأمین می‌شود.

این مسئول بیان کرد: هزینه ویزیت آزاد و بیمارستان تفاوت دارد فاکتورهای انعقادی فقط در بیمارستان‌ دولتی وجود دارد بیمارستان امام خمینی (ره) بالای 14 سال و شهید مطهری برای زیر 14 سال خدمات می‌دهند به طوری که مبالغ 3 یا 4 هزار تومان پزشک دریافت می‌کند ولی پرداخت این مبلغ نیز دشوار است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول