اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

احداث مجتمع درمانی رفاهی برای بیماران هموفیلی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی گفت: باید برای احداث مجتمع رفاهی و درمانی بیماران هموفیلی اهتمامی جدی شکل بگیرد.

احداث مجتمع درمانی رفاهی برای بیماران هموفیلی
حمید جولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: احداث مجتمعی کامل و مجهز یکی از مهم‌ترین نیازهای بیماران هموفیلی قلمداد می‌شود لذا امیدواریم در این ارتباط هماهنگی و همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های دخیل در موضوع ایجاد شود.
وی تصریح کرد: در ساختمان قبلی کانون یک واحد برای اسکان بیماران داشتیم ولی وقتی بیمار دو نفر می‌شد با مشکل مواجه می‌‌‌شدیم لذا در ساختمان فعلی مشکل حادتر شده است به طوری که مراجعان از شهرستان‌ها برای سپری کردن دوره درمان به مهمان‌سراها مراجعه می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه هتل برای بیماران و خانواده آنها دشوار است از طرف دیگر به دلیل فقدان آسانسور بالا و پایین رفتن از پله‌ها برای آنها سخت است پس به خونریزی مجدد و مشکلات مفصلی دچار می‌شوند که می‌طلبد یک محیط برای درمان و استراحت بیماران احداث شود.
این مسئول همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه خیران برای فراهم کردن این قبیل امکانات خواستار شد و تصریح کرد: از خیران و مردم نوع‌دوست همچنین مسئولان انتظار می‌رود هر یک به نوعی در این مبحث و کم کردن بار مشکلات بیماران ورود پیدا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایجاد سیستم آب‌درمانی در این مجتمع رفاهی و درمانی اشاره کرد و افزود: سیستم آب درمانی برای تقویت مفاصل لازم است ولی این سیستم ویژه بیماران هموفیلی نه‌تنها در آذربایجان غربی بلکه در ایران وجود ندارد.
جولایی مشکل اصلی برای ایجاد این درمانگاه تأمین زمین عنوان کرد و گفت: یکی از خیران برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده است برای تأمین زمین با سازمان مسکن و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و شهرداری رایزنی کرده‌ایم لذا امیدوار هستیم دو ماه باقی مانده سال قطعه زمین مورد نیاز تأمین شود تا در راستای اخذ مجوز احداث اهتمام کنیم و 28 فروردین روز جهانی هموفیلی کلنگ‌زنی صورت بگیرد.
این مسئول به لزوم اعمال معافیت‌های گمرکی در مورد مؤسسه‌های خیریه تأکید کرد و گفت: چنانچه به تأسیس درمانگاه اقدام شود به واردات برخی دستگاه‌ها و تجهیزات از سایر کشورها نیاز خواهیم داشت لذا انتظار می‌رود با اعمال معافیت‌های گمرکی مسئولان کانون را یاری برسانند.
جولایی حمایت‌های سیاسی و اجتماعی به کانون هموفیلی خواستار شد و اظهار داشت: انتظار مسئولان با هدف برطرف شدن مشکلات و جلب مشارکت‌های مردمی به نفع بیماران مسئولان نسبت به اعمال حمایت همه‌جانبه مبادرت کنند.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول