اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

16 طرح صنعتی در خراسان شمالی آماده افتتاح شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از افتتاح 16 طرح صنعتی در این استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

16 طرح صنعتی در خراسان شمالی آماده افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اعتبار صرف شده برای اجرای این واحدهای صنعتی را 234 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: با افتتاح این واحدهای صنعتی برای 565 نفر در خراسان شمالی اشتغالزایی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این طرح‌های صنعتی در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان اجرا شده است، گفت: واحد صنعتی لوله پی.وی.سی، شن شویی، سردخانه و سورتینگ، بتن سبک، دریچه فاضلاب، بطری‌های پت، آجرفشاری و برش کاری از جمله این طرح‌های صنعتی است.

وی افتتاح واحد صنعتی تولید سبد میوه، ادوات کشاورزی، کشتارگاه، ذخیره گندم، قند حبه، بتن آماده، بازیافت خودرو و واحد تولیدی قند را از دیگر طرح‌های صنعتی عنوان کرد که همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه حجم صادرات این استان امسال در مقایسه با سال قبل، 80 درصد رشد داشته است، گفت: بر همین اساس ارزش صادرات انجام شده از این استان 133 میلیون دلار بوده است.

وی از هدف دستیابی به 150 میلیون دلار صادرات تا پایان امسال در خراسان شمالی خبر داد.

حسینی اظهار داشت: با وجود هدف گذاری 120 میلیون دلاری برای صادرات از خراسان شمالی، حجم صادرات به طور چشمگیری افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون صادرات از خراسان شمالی به 20 کشور دنیا صورت می‌گیرد، عمده مقصد کالاهای صادراتی این استان را هندوستان، ترکیه، سریلانکا، عمان، روسیه، مالزی، قرقیزستان، عمارات، آلمان و ... ذکر کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی عمده کالاهای صادر شده به این کشورها را شامل؛ پلاستیک، کریستال ملامین، سیمان، آلومینیوم، چسب چوب، روغن الف، ایزوگام، مواد غذایی عنوان کرد.

وی همچنین میزان واردات انجام شده طی امسال در خراسان شمالی را 5/7 میلیون دلار برشمرد و گفت: عمده کالاهای وارد شده به استان برنج از کشور پاکستان بوده که توسط تعاونی مرزنشینان صورت گرفته است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول