اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار گیلان خبر داد

تصویب 126 مصوبه رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی گیلان

خبرگزاری فارس: مشاور و سرپرست حوزه استاندار گیلان از تصویب 126 مصوبه رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان‌های رودبار، تالش، لنگرود و لاهیجان در راستای تشکیل کارگروه صنعت خبر داد.

تصویب 126 مصوبه رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین راد بعد از ظهر امروز در جریان برگزاری کارگروه ویژه رسیدگی به واحدهای صنعتی و معدنی استان، اظهار داشت: تصمیم‌ها و اختیارهای کارگروه صنعت و معدن در شهرستان‌ها بر اساس تصمیم شخص استاندار تشکیل و پیگیری می‌شود.

وی افزود: طبق ابلاغیه استانداری، تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظف به اجرای تصمیم‌های گرفته شده در هر کارگروه مذکور هستند.

مشاور و سرپرست حوزه استاندار گیلان با اشاره به مشکلات مهم و مباحث واحدهای تولیدی رسیدگی شده در چهار شهرستان رودبار، تالش، لنگرود و لاهیجان، اذعان داشت: معوقه‌های بانکی، بحث بیمه تامین اجتماعی، مباحث مربوط به کار و کارگری و سرمایه‌گذاری جدید و توسعه آن از جمله مباحث مهم و مطرح در کارگروه صنعت این چهار شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر جلسه‌های تشکیل کارگروه استانی صنعت در هر شهرستان، کارگروه ویژه با حضور فرمانداران و اعضای کارگروه شهرستانی نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این کارگروه شهرستانی مسئول پیگیری مصوبات کارگروه اصلی و استانی است.

راد با اشاره به چگونگی تشکیل کارگروه صنعت به صورت دوره‌ای در 16 شهرستان گیلان، بیان داشت: طرح اولیه تشکیل کارگروه صنعت و معدن در شهرستان‌ها از شش ماه قبل آماده شده و پس از ابلاغ نیز 20 بند از مصوبات آن اجرایی شده است.

وی، صومعه‌سرا را پنجمین حوزه تشکیل کارگروه صنعت، عنوان کرد و گفت: تاکنون هشت جلسه در کل استان برای رسیدگی به تصمیم‌ها و مصوبات کارگروه مذکور تشکیل شده است.

مشاور و سرپرست حوزه استاندار گیلان از تصویب 126 مصوبه رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی در رودبار، تالش، لنگرود و لاهیجان خبر داد و یادآور شد: مصوبات این شهرستان‌ها در حال بررسی و اجراست.

وی، مهم‌ترین مشکلات در دست بررسی واحدهای صنعتی مذکور را بحث بیمه تامین اجتماعی برای کارگران و بدهی معوقه واحدهای تولیدی اعلام کرد و ابراز داشت: با رایزنی‌های انجام گرفته، بدهی معوقه بیمه واحدهای تولیدی تا سقف پرداختی 60 قسط تنظیم شده تا پرداخت آن برای واحدهای تولیدی و صنعتی راحت‌تر باشد.

راد به دیگر مشکلات صاحبان واحدها اشاره کرد و افزود: پرداخت معوقه‌های بانکی واحدهای صنعتی و معدنی و نیاز به حمایت از کارخانه‌های خاص از دیگر مباحث در دست بررسی و اجرا است.

وی درباره برخی ممنوعیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های واحدهای صنعتی در استان‌های شمالی بیان داشت: نباید انتظار برطرف شدن این عقب‌ماندگی‌های چندین ساله بخش صنعتی و تولیدی را در مدت زمانی کوتاه داشت.

رئیس کارگروه ویژه استاندار در بررسی به واحدهای صنعتی و معدنی گیلان، اضافه کرد: هر روز شاهد روند رو به رشد در عرصه توسعه و پیشرفت واحدهای تولیدی و صنعتی در یک سال اخیر در گیلان بوده‌ایم اما باید تلاش‌ها در این عرصه بیشتر شود.

وی، از رونق و توسعه صنعت خودروسازی و تولید قطعات آن در گیلان خبر داد.

راد، شناسایی و رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان را منوط به سال جاری ندانست و اظهار داشت: این عملیات مهم همچنان ادامه دارد و در برخی شهرستان‌ها نیز بر اساس ضرورت و منطبق با مشکلات آنها تا دو یا سه بار دیگر نیز جلسه کارگروه صنعت تشکیل می‌شود.

 انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول