اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

راه‌اندازی 5 واحد صنعتی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از راه‌اندازی پنج واحد صنعتی با اشتغالزایی بالغ بر 467 نفر در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی 5 واحد صنعتی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه صنعت در این شهرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری اظهار داشت: اشتغال تنها در راستای تلاش و پشتکار همگانی و با حضور بخش خصوصی تحقق می‌یابد.

وی جلسه امروز کار گروه صنعت در صومعه‌سرا را پنجمین جلسه شهرستانی در گیلان عنوان کرد و افزود: فرآیند تاثیرگذاری و اثربخشی جلسه‌های کارگروه صنعت برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در هر شهرستان به صورت اختصاصی بیشتر می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به قابلیت‌ها و فعالیت اصلی مردم این شهرستان، تصریح کرد: فعالیت عمده و اصلی مردم صومعه‌سرا در راستای تولیدات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزی در صومعه‌سرا برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست، خاطر نشان کرد: این امر به دلیل کمبود اراضی هکتاری در اختیار کشاورزی است.

شعبانی، تولید و پرورش کرم ابریشم و کاشت درخت صنوبر را از دیگر توانمندی‌های صومعه‌سرا برشمرد و ابراز داشت: صومعه‌سرا از برترین‌های عرصه پرورش کرم ابریشم و تولید نوغان به شمار می‌رود که دارای بزرگ‌ترین کارخانه تولید کرم ابریشم است.

وی با اشاره به افزایش ایجاد اشتغال در صومعه‌سرا بیان داشت: گسترش و توسعه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و رونق صنعت گردشگری در اولویت‌های اولیه ایجاد اشتغال قرار دارند.

فرماندار صومعه‌سرا، مجموع مساحت شهرک صنعتی این شهرستان را بالغ بر 110 هکتار خواند و اذعان داشت: شهرک صنعتی صومعه‌سرا تا سال 88 در حدود 54  پرونده بهره‌برداری واحد صنعتی و تولیدی داشت که در سال‌های اخیر تا 128 واحد تولیدی و صنعتی افزایش یافته است.

وی، شهرک صنعتی صومعه‌سرا را آماده توسعه و افزایش زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی اعلام کرد.

شعبانی، با بیان اینکه واحدهای موجود در شهرک صنعتی صومعه‌سرا به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند، یادآور شد: برخی واحدها با تمام نیرو و توان و با سرمایه خوب پیشتاز در عرصه تولیدی و صنعتی هستند که در صورت مشاهده هر نوع مشکل در ادامه مسیر باید از آنها پشتیبانی و حمایت کرد.

وی دسته دیگر از واحدهای شهرک صنعتی را بی‌انگیزه در اجرای برنامه‌های تولیدی و صنعتی خود عنوان کرد و ابراز داشت: این واحدها علاوه بر هدررفت منابع مالی با در اختیار داشتن اراضی شهرک، فرصت‌ها را برای حضور واحد تولیدی جدید محدود می‌کنند.

فرماندار صومعه‌سرا، ظرفیت هر شهرک صنعتی را زمین آن شهرک دانست و بیان داشت: نباید ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی را با حضور واحدهای صنعتی و تولیدی خنثی هدر داد.

وی درباره آماده‌سازی شهرک صنعتی شماره 2 صومعه‌سرا در منطقه کیشستان، افزود: شهرک کیشستان صومعه‌سرا به عنوان یک شهرک استانی برگزیده شده که در صدد جذب سرمایه‌گذار در آن هستیم.

این مسئول، از راه‌اندازی بالغ بر پنج واحد صنعتی و تولیدی در صومعه‌سرا خبر داد و تصریح کرد: احداث کارخانه تولیدی پارکت‌های چند لایه‌ای، احداث و راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه جوجه‌کشی اجداد خاورمیانه، بهره‌برداری کامل از واحد تولیدی داروهای رژیمی، کارخانه تولید انواع روغن‌های گیاهی و خوراکی و شرکت الکل‌سازی از جمله این واحدهای صنعتی و تولیدی به شمار می‌روند.

به گفته وی، با احداث و راه‌اندازی پنج واحد مذکور برای 467 نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

شعبانی، با اشاره به برنامه‌های عمرانی دهه مبارکه فجر در صومعه‌سرا، خاطر نشان کرد: کارخانه جوجه‌کشی اجداد با 10 میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد که قادر به تولید سالانه 22 میلیون تخم مرغ اجداد است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول