اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی انتقاد کرد

فرهنگ غربی نباید به این راحتی در دسترس جوانان باشد

خبرگزاری فارس: کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی از اینکه ارزش‏های فرهنگ غربی به وفور در دسترس جوانان است، انتقاد کرد.

فرهنگ غربی نباید به این راحتی در دسترس جوانان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه این شهرستان، علیرضا مصطفوی در جلسه حلقه صالحین پایگاه بسیج قائم آل محمد (عج) حوزه بسیج اصناف الهادی شاهرود که در مسجد قلعه بازار شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: الگوها و ارزش‏های فرهنگ غربی به وفور در دسترس جوانان قرار گرفته و نظام‏های غربی به تناسب نیازهای جوانان برای آنها الگوسازی می‏کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نظام اجتماعی خودمان نیز به تبلیغ ارزش‏های غربی پرداخته است، افزود: این امر باعث شده که احساس هویت اجتماعی جوانان متناسب با الگوهای غربی شکل گیرد و ویژگی‏های شناختی و ارزشی رفتاری و نمادی آنها نیز مبتنی بر همان الگوها جلوه‏گر شود.

مصطفوی در ادامه با اشاره به عوامل غرب‏زدگی گفت: عواملی که زمینه‏های این فرایند را فراهم می‏کنند، شامل مظاهر زیبا و دل‏فریب حیات مادی غرب که از سویی برآیند رشد تکنولوژی و از دیگر سو، محصول غارت و به کارگیری سرمایه‏های کشورهای عقب‏مانده و ضعیف می‌باشد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد: ناآگاهی بسیاری از جوانان از اهداف و توطئه‏های دشمنان و پیروی ناآگاهانه از آنان و ضعف بینش صحیح اسلامی در برخی از عناصر نقش‏آفرین در صحنه اجتماعی مانند برخی از دانشگاهیان و اهل فرهنگ از دیگر عوامل غرب‏زدگی است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به راه مقابله با فرهنگ غرب تاکید کرد: اثبات عملی کارآمدی نظام اسلامی در تمامی زمینه‏ها و تامین خواسته‏های قانونی جوانان می‏تواند بهترین راه پیشگیری و درمان در مقابل غرب‏زدگی باشد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول