اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح 775 پروژه در آذربایجان غربی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دهه فجر امسال 775 پروژه در آذربایجان غربی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

افتتاح 775 پروژه در آذربایجان غربی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید جواد محمودی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتبار 8 هزار و 633 میلیارد ریال مورد افتتاح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌‌ها عمدتا در بخش راه با 115 پروژه و با اعتبار 750 میلیارد ریال، بخش آب و فاضلاب شهری با 310 میلیارد ریال اعتبار و جهاد کشاورزی با 235 میلیارد ریال اعتبار است.

این مسئول عمده پروژه‌های قابل افتتاح را در شهرستا‌های ارومیه، نقده، مهاباد، خوی، سلماس و میاندوآب اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی نیز شامل بهسازی 7 هزار واحد روستایی با 636 میلیارد ریال، 3 هزار واحد مسکن مهر گروهی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با 600 میلیارد ریال، 2 هزار و 125 داد مسکن مهر با اعتبار 425 میلیارد ریال، تامین آب اراضی روستای قره‌باغ با 107 میلیارد ریال، آبرسانی به هفت روستای با 120 میلیارد ریال و ... اعلام کرد.

محمودی به پروژه‌های خدماتی و تولیدی قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان سردار بوکان، شرکت نورد لوله خاورمیانه، کارخانه تولید آسفالت و سیلو شهرستان شوی از پروژه‌های خدماتی و تولیدی هستند که دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی دهه فجر را شامل 17 پروژه با اعتبار 5 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل کلنگ‌زنی شبکه پایاب سد ساروق تکاب، بزرگراه کمربندی سلماس، جاده بناب به طرف سه راهی محمدیار، افتتاح پروژه کشت و صنعت اوکالیپتوس، کلنگ زنی 2 باب ورزشگاه 5 هزار نفری، کلنگ‌زنی آزادراه ارومیه به تبریز و پروژه یادمان شهید باکری از جمله این پروژه‌ها هستند.

* پیشرفت 48 درصدی مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دور اول، دوم و سوم سفر هیئت دولت دارای 651 مصوبه بود که از این تعداد 375 مصوبه عمرانی بودند.

محمودی با اشاره به پیشرفت اجرایی این مصوبات، بیان داشت: مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان دارای 94 درصد، دور دوم 77 درصد و دور سوم 48 درصد پش رفت فیزیکی هستند.

وی تصریح کرد: نگاه به مصوبات سفر هیئت دولت به استان نگاه پروژه محور و اجرایی است.

این مسئول حجم اعتبارات مصوبات سه سفر هیئت دولت به استان را 14 هزار و 750 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان تا کنون 3 هزار و 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

* پیشرفت 51.7 درصدی مسکن مهر در آذربایجان‌غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مجموع واحدهای مسکن مهر در قالب گروه‌های چند خانواری، خود مالکی، قراردادی و ... در استان آذربایجان غربی 33 هزار و 198 واحد است.

محمودی ابراز داشت: بیش از 3 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شده و تاکنون 3 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان افتتاح شده است.

وی اعلام کرد: تا اواسط سال جاری نیز 2 هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 6 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت افتتاح می‌شود.

 این مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته در روستاهای استان، تصریح کرد: در سال جاری در بحث ساختار، تشکیلات، فضای اداری و دهیاری‌ها 110 پروژه در روستاها داشتیم که این روستاها مجهز به دهیاری و ایستگاه آتش‌نشانی شدند.

محمودی به پروژه‌های نیمه تمام سال جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا برای سال جاری آماری در دست نیست، ولی از یک هزار و 600 پروژه در دست اجرا در سال گذشته 700 پروژه مورد افتتاح قرار گرفتند و در راستای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سال جاری هستیم.

وی در پایان اذعان داشت: سال 91 سال اتمام تعهدات برای مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول