اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان:

ترافیک‌ گرگان را با فعال کردن معابر جایگزین برطرف می‌کنیم

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: با فعال کردن معابر جایگزین می‎توانیم بار ترافیکی را تقسیم کنیم.

ترافیک‌ گرگان را با فعال کردن معابر جایگزین برطرف می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم کریمی عصر امروز در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهار داشت: به دلیل اینکه در خیابان ولی‎عصر (عج) ساخت‌و‎ساز زیادی صورت گرفته به دنبال معابر جایگزین در سطح شهر گرگان هستیم.

وی بیان داشت: در خیابان ولی‎عصر (عج) یک پارکینگ در حال بهره‎برداری داریم که در شش ماه گذشته راه‎اندازی شده و ظرفیت بهره‎برداری‎اش هنوز به پنج درصد نرسیده و حتی در میدان ولی‎عصر (عج) کوچه زیادلو و خیابان لشگر پارکینگ‎هایی داریم که موجبات اذیت مردم را فراهم می‎کند.

شهردار گرگان خاطر نشان کرد: پارکینگ‎های زیادی در حال ساخت داریم و در خیابان پاسداران نیز به صورت اختصاصی عملیات ساخت‎و‎ساز پارکینگ صورت می‎گیرد.

کریمی با بیان اینکه برای پارکینگ شبانه‎روزی نعلبندان بیش از 2 میلیارد هزینه شده است، یادآور شد: این اعتبار منهای هزینه زمین بوده و بعد از گذشت سه سال راه‎اندازی هنوز ظرفیت این پارکینگ کمتر از 30 درصد است و باید در این زمینه فرهنگ‎سازی شود.

وی عنوان کرد: ما تا پایان سال 1390 پیش‎بینی کرده بودیم تا حدود یک هزار و 200 پارکینگ ایجاد کنیم، البته هنوز به این عدد نرسیده‎ایم ولی در حال حاضر همزمان در حال احداث پارکینگی در خیابان ولی‎عصر (عج) عدالت 17 هستیم که تقریبا دو طبقه دیگر آن باقی مانده و چهار طبقه آن نیز اجرا شده است.

شهردار گرگان ادامه داد: پیش‎بینی ما این است که سه ماه اول سال آینده و کمتر از شش ماه دیگر این پارکینگ به بهره‎برداری برسد و همچنین در خیابان شهید رجایی روبه‌روی مکتب‎الحسین (ع) نیز در حال طراحی یک پارکینگ هستیم.

کریمی ابراز داشت: شهرداری گرگان خرید زمین برای احداث پارکینگ را از سال 1379 در دستور کار خود قرار داد که شاید بهترین کار نیز همین بوده است و نقاطی که تقاضای سفر به اندازه کافی بوده، پارکینگ‎های مجتمعی نظیر پارکینگ نعلبندان و پارکینگ عدالت 17 ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در خیابان پنج آذر نیز در حال طراحی پارکینگ هستیم لذا کارهایی که در طی هفت الی هشت سال اخیر انجام شده است سرعت بیشتری به خود گرفته و اگر این اقدامات همچنان دوام داشته باشد یقینا آن بخش از ترافیک شهر که مربوط به تامین پارکینگ است ظرف کمتر از سه ماه آینده برطرف می‎شود.

شهردار گرگان گفت: در طرح آفتاب خیابان سرخواجه، مجتمع پارکینگی بزرگی طراحی شده است که ان‌شا‎ءالله ظرف دو تا سه سال آینده حداقل نیازهای پارکینگی شهر گرگان را برطرف می‎کند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول