اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان:

کافی نبودن زیرساخت‌ها عامل ترافیک شهرهای کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از نبود زیرساخت‌های لازم و عدم رعایت پارک دوبله توسط رانندگان متخلف از جمله عوامل مهم ترافیک سنندج و سایر شهرهای استان است.

کافی نبودن زیرساخت‌ها عامل ترافیک شهرهای کردستان است
سیدعارف قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: کم عرض بودن خیابان‌ها، عدم وجود پارکینگ‌های طبقاتی، نبود پل عابر پیاده و از همه مهم‌تر پارک دوبله خودروها در خیابان‌های پرتردد و شلوغ موجب افزایش ترافیک به ویژه در سنندج می‌شود.
به گفته وی، احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سنندج، سقز و بانه از اولویت‌های شورای ترافیک استان است به طوری‌که مکان‌هایی برای تحقق این مهم در سنندج جانمایی شده و در آینده کار اجرایی آنها شروع خواهد شد.
رئیس پلیس راهور استان کردستان به بهره‌گیری از دوربین‌های کنترل و نظارت شهری بر روان ساختن ترافیک سنندج اشاره و تصریح کرد: در صورتی که دوربین‌هایی با قابلیت‌های بالا و مدنظر راهور در مکان‌های مشخص نصب شوند، تخلفات رانندگی به حداقل می‌رسد.
قادرزاده یادآور شد: با نصب این دوربین‌ها و با قابلیت‌هایی که دارند، خودرو متخلف شناسایی، برگ جریمه برای آن صادر و به آدرس مالک خودرو ارسال می‌شود و این خود زمینه‌ای برای کاهش تخلفات و در نتیجه کاستن از تصادفات است.
وی در ادامه از آموزش دانش‌آموزان، کارمندان ادارات مختلف، رانندگان تاکسی، آژانس‌های مسافربری و اتوبوس‌های شهری خبر داد و گفت: تاکنون 105 هزار دانش‌آموز و کودکان مهدها آموزش‌های اولیه مقررات راهور را دیده‌اند.
به گفته قادرزاده، به کارمندان دولت نیز 20 هزار نفر ساعت، 6 هزار راننده تاکسی، 2 هزار و 473 راننده وانت بار، 3 هزار و 150 راننده آژانس مسافربری و 412 راننده اتوبوس‌ درون شهری کردستان آموزش‌های لازم راهنمایی و رانندگی و دو مرحله قانون جدید داده شده است.
وی گفت: انجام درست وظایف ماموران راهور، اجرای قانون جدید، آموزش‌های مستمر و لازم و همکاری بیشتر مردم با پلیس بسترساز کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن برای ششمین سال متوالی در درون شهرهای استان شده است.
رئیس پلیس راهور کردستان همچنین از پیش‌بینی جریمه رانندگی با پلاک دیگر اشخاص خبر داد و افزود: چون نمره منفی تخلفات رانندگی برای مالک پلاک خودرو منظور می‌شود لذا برای انتقال به موقع اسناد خودروها به نام خریدار و جلوگیری از اعمال نمره منفی برای مالک باید خریداران در کمترین زمان ممکن نسبت به تعویض پلاک خودروهای خریداری شده اهتمام ورزند.
قادرزاده به ازدحام خودروها در محل تعویض پلاک سنندج اشاره کرد و گفت: این مسئله ناشی از تعطیل بودن مرکز مریوان و بانه بود که به‌زودی فعال خواهند شد.
به گفته وی، افزایش تعداد کارکنان، افزایش یک باجه و افزایش ساعات ارائه خدمات از اقدامات پلیس راهور استان برای ارائه خدمات بیشتر به مراجعه‌کنندگان به مرکز تعویض پلاک سنندج است.
رئیس پلیس راهور کردستان در پایان با اشاره به اتمام پروژه بلوار دکتر حسینی سنندج، گفت: با برقراری ایمنی و تایید شورای ترافیک بازگشایی آن صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول