اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

خیابان ساحلی اردبیل در گره‌گشایی بار ترافیکی موثر است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: خیابان دوطرفه ساحلی اردبیل در گره‌گشایی از بار ترافیکی شهر می‌تواند موثر و کارآمد باشد.

خیابان ساحلی اردبیل در گره‌گشایی بار ترافیکی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل اظهار داشت: مباحث جدی در جلسه شورای ترافیک استان در این زمینه مطرح شده تا با ساماندهی این خیابان و یک‌طرفه کردن تردد در آن بخشی از بار ترافیکی شهر به این محدوده انتقال داده شده و گره کور داخل شهر در بحث تردد و ترافیک شهری برطرف شود.

وی بیان کرد: خیابان امام به عنوان هسته مرکزی و شریان مهم در توزیع و هدایت سنگین بار تردد وسایل نقلیه ظرفیت پذیرش و گنجایش ترافیک شهری را نداشته و تدبیر در کاستن بار ترافیکی از محدوده هسته مرکزی شهر به معابر و میادین در مجاورت آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار اردبیل خواستار استفاده از ظرفیت موجود در مجاورت خیابان امام و هدایت بار ترافیکی آن به سمت دو خیابان در حد فاصل مسیر رودخانه ساحلی از میدان توحید تا خیابان عطایی اردبیل شد.

اکبری خاطرنشان کرد: دو طرف خیابان در حد فاصل منطقه ساحلی به ویژه یک‌طرفه کردن مسیرهای رفت و برگشت و در وهله اول به صورت آزمایشی در حدفاصل میدان توحید تا 15 خرداد می‌تواند با هدف روان‌سازی ترافیک و تسریع در عملیات تردد همشهریان مثبت و کار‌ساز باشد.

این مسئول یادآور شد: در صورت خروجی مثبت اجرای این طرح امتداد طول مسیرها در مجاورت خیابان ساحلی را از ابتدا تا انتها تسری بخشیده و موقعیت مسیر عملیات اجرای آن را افزایش می‌دهیم.

فرماندار اردبیل مؤلفه‌های مثبت این مسیر را موقعیت زیبا با چشم‌اندازهای مناسب گردشگری و عریض بودن طول این مسیر‌ها اعلام کرد.

اکبری تاکید کرد: فرصت دیگر در اجرای این طرح وجود چهار مورد پل دور‌برگردان و امکان اتصال به مسیر‌های مورد دلخواه، طی مسافت در خیابان یکطرفه با سرعت بیشتر، کاهش ترافیک، کاهش هزینه و میزان مصرف سوخت و دسترسی آسان به مقصد‌های مورد‌نظر با کاستن نسبی بار ترافیک از خیابان اصلی و هسته مرکزی شهر است.

رئیس شورای ترافیک اردبیل تلاش مجموعه دستگاه‌های متولی و همکاری آحاد جامعه را در کاستن مزاحمت‌های در مسیر تردد روان و آسان ترافیک را به عنوان یک وظیفه عمومی خواستار شد.

وی بیان کرد: انتقال مراکز بهداشتی و درمانی به خارج از هسته مرکزی شهر و توزیع متناسب و متوازن امکانات به موسسات خدمات‌رسانی در اطراف و اکناف شهر و شهرک‌های جدید ‌التاسیس می‌تواند سهولت در تردد در هسته مرکزی شهر را بهبود ببخشد.

اکبری ادامه داد: کاستن از میزان وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس‌ها در محدوده پر ترافیک شهری در سایه همکاری مردم با پلیس و مدیریت عالمانه و هوشمندانه این مجموعه خدمتگزار با به کار بستن امکانات فنی و تجهیزات مدرن نتیجه مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر طرح ترافیکی پلیس راهور در ایام پایانی سال با هدف هموار‌سازی تردد و حل مشکل ترافیک در طول ایام خرید نوروزی مردم گفت: با هدف سهولت در تردد و کسب رضایت‌مندی عمومی و کاستن از بار سنگین ترافیک امسال نیز در جریان زمان تبلیغات رسمی و قانونی انتخابات در هسته مرکزی شهر به ویژه معابر منتهی به مسیر بازار و در طول خیابان منتهی به میدان مصلی که تقارن با ایام خرید‌های نوروزی هموطنان دارد اجازه استقرار ستادهای انتخاباتی به داوطلبان تایید صلاحیت شده داده نخواهد شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول