اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رسانه‌ها و کارشناسان

کارگاه آموزش روابط عمومی و رسانه در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی روابط عمومی و رسانه ویژه رابطان خبری اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

کارگاه آموزش روابط عمومی و رسانه در زاهدان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان امروز در برگزاری کارگاه آموزشی روابط عمومی و رسانه در زاهدان ویژه رابطان خبری این اداره کل اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با 10 رابط خبری در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، چابهار، خاش، سراوان، دلگان، کنارک، نیکشهر، زهک و میرجاوه به مدت دو روز برگزار می‌شود. 
سعید صمیمی عشرت آبادی ضمن تأکید بر ارتباط هر چه بیشتر ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه با صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی افزود: این واحد توانسته است با برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی با عناوین؛ خبر نویسی، آموزش اینترنت، آموزش عکاسی، وبلاگ نویسی، روابط عمومی الکترونیک و... ارتباط شهرستان‌ها را با وجود تمامی مشکلات اعم از عدم وجود پست تعریف شده برای روابط عمومی‌ها و کمبود شدید نیرو در این استان به صورت اینترنتی بر قرار کند، به نحوی که با فعالیت بی شائبه و خالصانه رابطان خبری در شهرستان‌ها توانسته است از ابتدای سال 1390 در زمینه ارسال اخبار 4 هزار و 900 خبر در در پایگاه اینترنتی تبیان زاهدان منتشر کند. 
وی در زمینه فعالیت‌های روابط عمومی در زمینه سایت گفت: طراحی و ساخت نرم افزار ارسال خبر به منظور به‌ روز رسانی سایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان با قابلیت ارسال خبر از 10 شهرستان برای روابط عمومی در زاهدان از ابتدای سال 86 با قابلیت‌های مدیریت، کاربران، ارسال خبر، آرشیو، اسناد، تصاویر، نمودار، مقایسه که تاکنون به کمک این نرم ‌افزار 16 هزار و 271 خبر با تصاویر مرتبط روی پایگاه اینترنتی اداره کل استان قرار گرفته است. 
کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه روابط عمومی نیز بیان داشت: تبدیل گزارشات از حالت بولتنی و گزارش به شکل نرم افزاری که ساخت بیش از 10 عنوان نرم افزار چند رسانه‌ای با موضوعات و مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله معرفی نرم افزار یاس بهشت (با مضمون دهه فاطمیه و حوادث تروریستی مقارن)، نرم افزار ولای علوی (با مضمون برگزاری اعیاد غدیر در استان)، نرم افزار یوسف زهرا (س) با مضمون اعیاد شعبانیه، نرم افزار شجره همت (گزارش عملکرد سالیانه 89) و نرم افزار فائزون با مضمون حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان بوده است. 
صمیمی پیرامون اطلاع رسانی دیجیتال گفت: راه‌اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه و اطلاع رسانی برنامه‌های سازمانی به مخاطبان مختلف از جمله مدیران، مسئولان هیئت‌های مذهبی، اصحاب رسانه، هیئت امنای مساجد، تشکل‌های دینی، مداحان و... که از ابتدای راه‌اندازی این سیستم تاکنون بیش از 12 میلیون پیامک از روابط عمومی برای مخاطبان ارسال شده است.
وی در ارتباط با فعالیت‌های ساخت فیلم و چاپ کتاب عنوان داشت: چاپ کتاب هجرت خونین با موضوع زندگینامه حجت‌الاسلام شیخ مهدی توکلی نخستین روحانی مستقر شهید کشور و ساخت فیلم خواب خون با همکاری روابط عمومی مرکز و صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان با محوریت حادثه تروریستی مسجد افتخار آباد خاش و شهید شدن حجت‌الاسلام توکلی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه ارتباط مستقیم با خبرگزاری‌های استانی و کشوری از جمله خبرگزاری فارس، ایرنا، ایکنا، رسا، حوزه نیوز، ایلنا، پانا و مطبوعات محلی و کشوری از جمله روزنامه زاهدان، هفته نامه پر سیمرغ، طلوع زاهدان، مرز پرگهر، توسن، هیرمند،خراسان، کیهان، جمهوری اسلامی، قدس، کار و کارگر و مندیل را از اقدامات دیگر روابط عمومی برشمرد.
صمیمی خاطرنشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در راستای رسالت دینی و فرهنگی خود با ایجاد و هدایت 11 اداره در شهرستان‌های زابل، زهک، خاش، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، دلگان، هیرمند، کنارک، چابهار، راسک و شش نمایندگی فرهنگی تبلیغی در شهرهای میرجاوه، محمد آباد، سیب و سوران، بمپور، بزمان و نگور در سطح استان تلاش می‌کند گام‌های مؤثری را در زمینه ترویج و گسترش فرهنگی دینی بر دارد. 
وی گفت: ادارات شهرستان‌های راسک و هیرمند و نمایندگی‌های محمد آباد، سیب سوران، بمپور، بزمان و نگور به دلیل کمبود نیروی انسانی در حال حاضر غیر فعال هستند.
انتهای پیام/خ2۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول