اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

تایید 75 نفر از کاندیداهای کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: تاکنون 75 نفر از مجموع 107 کاندیدای استان کرمان در هیئت‌های نظارت تایید صلاحیت و 32 نفر نیز رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند.

تایید 75 نفر از کاندیداهای کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل، پایه و اساس در اجرای انتخابات قانون‌مداری است.

وی با بیان اینکه انتخابات توسط مردم اجرایی و عملیاتی می‌شود، ابراز داشت: 30 نفر از معتمدان در حوز‌ه‌های اصلی و فرعی مشخص شده‌اند که این افراد هشت نفر را به عنوان مجریان انتخابات انتخاب کرده‌اند.

نجار روند برگزاری انتخابات در کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هیچ مشکلی در زمینه برگزاری انتخابات در این خطه وجود ندارد.

وی خواستار حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات شد و بیان داشت: معتقد هستیم که انتخابات برای استمرار و پایداری نظام الهی، آرامش و آسایش مردم برگزار می‌شود.

نجار تصریح کرد: انتخابات باید منجر به انسجام ملی و معنویت در جامعه شود و این امر با گذشت، فداکاری و ایثار روی می‌دهد.

استاندار کرمان بر پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی توسط کاندیداها و همچنین طرفداران آنها در جامعه تاکید و بیان کرد: کاندیدها توانایی‌های خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه منشور اخلاقی انتخابات در اختیار افراد قرار می‌گیرد، ابراز داشت: طرفداران کاندیداها با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی رعایت اخلاق را هم داشته باشند.

نجار نقش رسانه‌ها در زمینه ایجاد شور و نشاط و ترویج اخلاق انتخاباتی را موثر دانست و عنوان کرد: اختلاف در بین مردم خاستگاه دشمن است.

وی تصریح کرد: تمام کاندیداهای تایید صلاحیت شده قابل احترام و یکسان هستند.

استاندار کرمان از نام‌نویسی 117 کاندیدا برای شرکت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد 104 نفر مرد و 13 نفر زن بودند.

نجار با بیان اینکه هشت نفر از کاندیداها در استان کرمان انصراف دادند، اذعان داشت: از مجموع 112 کاندیدایی که صلاحیت آنها در هیئت‌های اجرایی بررسی شد، 88 نفر تایید صلاحیت، 13 نفر رد صلاحیت و 11 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: صلاحیت 107 نفر از کاندیداهای استان کرمان در هیئت‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون 75 نفر تایید صلاحیت و 32 نفر رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند.

نجار از فعالیت 9 حوزه انتخابیه در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: شش نفر از نمایندگان فعلی مردم استان کرمان برای شرکت در دور نهم مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند.

استاندار کرمان ابراز داشت: به فرمانداران تاکید شده است که برای جلوگیری از هرگونه شائبه سیاسی از نمایندگان مجلس در برنامه‌ها به صورت رسمی دعوت نشود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول