اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شجونی:

مردم در انتخابات به اصولگرایان رای خواهند داد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه علاقه‌مندی مردم به ولایت‌فقیه، روحانیت و نظام ثابت شده است، گفت: نتیجه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نفع اصولگرایان رقم خواهد خورد چرا که مردم بی‌هدفی و بی‌ثباتی مجلس ششم و جریان اصلاح طلب را به خوبی درک کرده‌اند.

مردم در انتخابات به اصولگرایان رای خواهند داد
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت دهه فجر و لزوم بزرگداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه فجر متولد شده است لذا مردم، روحانیت و سایر دستگاه‌های کشوری و لشگری باید وظیفه خود را در قبال بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان یک وظیفه مهم به نحو احسن انجام دهند.

وی قداست ایام‌الله دهه فجر را فروپاشی خاندان پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی دانست، و تأکید کرد: عملکرد صحیح در مجموعه‌ها و ارگان‌های دولتی کشور چهره واقعی و مقدس نظام اسلامی را به مردم نشان می‌دهد و عملکرد نامناسب موجب شرمندگی و جدایی آحاد مردم از نظام می‌شود.

دبیر جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه بی‌تفاوتی نسبت به بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب پاسخگویی خون شهدا را در آخرت به همراه دارد، گفت: شهید احمدی‌روشن 20 روز قبل از شهادتش خواب دست کشیدن مقام معظم رهبری روی سر خود را دیده بود و خود اذعان داشت که در سن 30 سالگی شهید خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی و برخی از دستاوردهای انقلاب افزود: در عصر حاضر با وجود دشمنی 80 کشور دنیا از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب؛ آبادانی کشور در نقاط محروم، بالندگی در علم نانو، راه‌سازی‌های کلان، دستیابی به علوم هسته‌ای، سایت ماهواره‌ای و غیره نمونه‌هایی از پیشرفت نظام در مسیر انقلاب است و حرکت مقدس نظام با ترور دانشمندان کشور، فشارهای اقتصادی و تحریم متوقف نخواهد شد.

* عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای کشور هرچه زودتر مجازات و اعدام شوند

شجونی اظهار کرد: کسانی که در داخل  کشور با حمایت‌های مالی اسرائیل و کاخ سفید به دنبال ترور دانشمندان هسته‌ای و در ظاهر تضعیف نظام جمهوری اسلامی هستند باید هرچه زودتر مجازات و اعدام شوند چراکه خیانت‌کاران داخلی نان این مملکت را خورده و به اجانب خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که در داخل با دلارهای آمریکایی دست به جنایت‌های گوناگون می‌زنند دارای اندیشه و تفکری پست بوده و تنها به فکر واژگونی نظام هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تحول در حوزه فرهنگ را یکی از ضروریات امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز بعضی از اساتید دانشگاه به ترجمه کتب و مقالات غربی مشغول هستند و قیافه استادی نیز به خود می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در پنج دهه گذشته منابع علمی ایران در غرب و اروپا تدریس می‌شد، بیان کرد: جای این دو در عصر حاضر عوض شده و برخی از اساتید با دریافت حقوق حرف نادرست و غیرمنطقی به دانشجویان تحویل می‌دهند.

* اگر غرض، مرض و حسادت نباشد هیچ مانعی برای تبعیت از ولی فقیه نیست

شجونی تأکید کرد: برخی از افراد شناخته شده و شاخص دانشگاهی در داخل مانند صادق زیبا‌کلام از اسرائیل تعریف می‌کنند و با حماس مخالفند.

وی با تأکید بر اینکه نسل جوان امید نظام تلقی می‌شود، افزود: در کنار کارهای فرهنگی مساجد، دانشگاه‌ها، تلویزیون، ائمه جمعه و سایر دستگاه‌های فرهنگی عده‌ای یا ناشکر هستند و یا گرایش به چپ دارند و از اصولگرایی خوششان نمی‌آید.

دبیر جامعه وعاظ تهران ابراز کرد: تنها فرد شاخص در کشور که موجب سعادت جامعه و آحاد مردم می‌شود رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری است و اگر غرض، مرض و حسادت در میان نباشد هیچ مانع دیگری در تبعیت از ایشان وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود همچنین فدا شدن عفت برای کسب علم در دانشگاه را معضل فرهنگی دیگری دانست، و تصریح کرد: استفاده از روش‌های مختلف با به کارگیری آموزه‌های دینی و مبانی فرهنگی مانند گردش علمی بدون بی‌بندوباری و توسعه اردوهای راهیان نور از عوامل مهم برای جلوگیری از انحراف جوانان امروز به شمار می‌آید.

* ملت‌های امروز جهان به صورت یکپارچه حامی و مطیع آمریکا نیستند

شجونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم و فشار اقتصادی به کشور گفت: در عصر حاضر هر فشاری که به ایران تحمیل شود، از زمان جنگ و دفاع مقدس بدتر نیست چرا که آن دوران با وجود وابستگی زیاد دشمن به سایر کشورها در نهایت پیروزی جنگ از آن ما شد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از کشورهای اروپایی خواستار رابطه دائمی با ایران هستند، افزود: امروز همه دنیا به صورت یکپارچه به حرف‌های رئیس جمهور آمریکا گوش نمی‌دهند و اروپا و غرب نیز با یکدیگر اتحاد ندارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: امدادهای غیبی، درایت رهبر معظم انقلاب و همت والای رزمندگان اسلام در نهایت موجب شد که برخلاف همه کمبودها نتیجه جنگ به نفع اسلام و مسلمانان رقم بخورد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ بیداری اسلامی و جنبش 99 درصدی غرب به ثمر خواهد نشست چرا که ملت‌ها متوجه به غارت رفتن ثروت‌های خدادادی کشورشان توسط زورگویان و ظالمان جهان شده‌اند.

* سال گذشته 300 دختر جوان در اسرائیل مسلمان شدند

شجونی با بیان اینکه سال گذشته 300 دختر جوان در اسرائیل به خاطر توجه به مبانی فطری و منطق الهی اسلام مسلمان شدند، گفت: اگر امروز مردم دنیا به فطرت الهی خود رجوع کنند زمامداران ظالم دنیا در عمل طعم سقوط و نابودی را خواهند چشید.

وی ادامه داد: موروثی شدن حکومت و ریاست جمهوری در برخی کشورهای مسلمان‌نشین قابل قبول و منطبق با آیات قرآن نیست و این معضل نیز در جریان بیداری اسلامی باید حل شود.

دبیر جامعه وعاظ تهران با اشاره به اینکه دشمن درصدد تضعیف ایران و لبنان است، اظهار کرد: در سوریه عده‌ای تروریست به نام اسلام دست به کشتار مردم می‌زنند و برای رسیدن به هدف شوم خود نیز با این کشور درافتاده‌اند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر کشورهای منطقه در غرب و اروپا نیز جایگاه ویژه‌ای را دارا بوده و انقلاب اسلامی در حال صادر شدن به تمام جهان است.

* مردم به ولایت‌فقیه، روحانیت و نظام علاقه‌مند هستند

شجونی در ادامه افزود: در همیشه ایام عده‌ای کج فهم و نادان هستند که نسبت به اصول مقید نبوده و تنها به انتقاد از جمهوری اسلامی می‌پردازند، اما نکته مهم به اثبات رسیدن علاقه‌مندی مردم به نظام، ولایت‌فقیه و روحانیت در جامعه امروز است.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به غیر از کشورهای منطقه در اروپا و غرب نیز جایگاه ویژه و خاصی را پیدا کرده است و روند صدور انقلاب به تمام جهان همچنان ادامه دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که آیا انسجام لازم بین همه اصولگرایان ایجاد شده است، گفت: اتحاد بین اصولگرایان با اندکی اختلاف سلیقه وجود دارد اما اختلاف مبنایی در شاخص‌ها و اصول دیده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: رقابت در انتخابات در میان یک خانواده و به صورت میان‌گروهی اشکالی ندارد لذا تنها نکته مهم جلوگیری از انشقاق و تحزب‌گرایی جداگانه است.

شجونی خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نفع اصولگرایان رقم خواهد خورد چرا که مردم بی‌هدفی و بی‌ثباتی مجلس ششم و جریان اصلاح طلب را به خوبی درک کرده‌اند.

دبیر جامعه وعاظ تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلب اتاق فکر خود را در لندن شکل داده است و با نفی کلام وحی و برخی از مبانی توحیدی در مقابل مقام عظمای ولایت ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول