اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

پست کتابدار در آموزش و پرورش نباید حذف شود

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه با انتقاد از مسئولان برنامه‌ریزی در مدارس از حذف پست کتابدار در آموزش و پرورش گفت: با این کار کتابخانه‌ها از رونق افتاده و دسترسی آسان به موضوع‌ها و مطالب بسیار مشکل است.

پست کتابدار در آموزش و پرورش نباید حذف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن مقدس‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش کودک و مطالعه از سری برنامه‌های بخش جنبی هشتمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: اهمیت کتاب و مطالعه برای رشد و تعالی کودکان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که در آن زندگی می‌کنیم با زمان کودکی والدین و پدربزرگ‌ها تفاوت دارد، گفت: امروز وسایل ارتباط جمعی موجب گسترش دید و نگرش کودکان و نوجوانان نسل امروز نسبت به دنیای اطراف است.

مقدس‌زاده با بیان اینکه ارتباط از طریق گفت‌وگوی آنلاین و رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی نیازمند تخصص و مهارت در این زمینه است، تصریح کرد: باید اطلاعات خود را به روز کنیم تا بتوانیم از فرزندان و نسل امروز مراقبت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین نهاد تاثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را والدین و خانواده عنوان کرد و یادآور شد: اگر پدر و مادر اهل مطالعه باشند فرزندان نیز به مطالعه گرایش پیدا می‌کنند.

این استاد دانشگاه گفت: در همه حوزه‌های اجتماعی استثنا هم وجود دارد چنانچه دانشمندانی در اعصار مختلف در دنیا مطرح شدند که پدر و مادر آنها از سطح سواد زیادی برخوردار نبودند.

مقدس‌زاده با بیان اینکه بازی ترانه‌ها هم در ترویج  و ایجاد انگیزه در کودکان برای مطالعه تاثیرگذار است، ادامه داد: لالایی کودکانه مادران برای ایجاد علاقه به کتاب در آینده فرزندان بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با انتقاد از مسئولان برنامه‌ریزی در مدارس از حذف پست کتابدار در آموزش و پرورش، بیان داشت: با این کار کتابخانه‌ها از رونق افتاده و دسترسی آسان به موضوع‌ها و مطالب بسیار مشکل است.

این استاد دانشگاه متذکر شد: البته نظام آموزشی کارهای مناسبی هم انجام داده که تغییر محتوای کتاب‌های آموزشی تاثیر بسزایی در نهادینه شدن و ایجاد رغبت به مطالعه در بین دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان داشته است.

مقدس‌زاده با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی نباید رقیب کتاب باشند، اذعان داشت: صرف این مساله نگران‌کننده نیست، اما محتوای برنامه‌های پخش شده که بچه‌ها آن را دنبال می‌کنند موجب نگرانی است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول