اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر مدیریت مصرف برق خبر داد

کاهش 400 مگاواتی مصرف برق تجاری در کشور

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مدیریت مصرف برق کشور با اشاره به اینکه با راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق در حوزه تجاری در یک سال گذشته، یک میلیون و 300 هزار شعله لامپ به لامپ‌های کم مصرف تبدیل شده است گفت: با روش بهینه‌سازی، کاهش 400 مگاوات مصرف برق را شاهد بودیم.

کاهش 400 مگاواتی مصرف برق تجاری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری علیرضا احمدی یزدی ظهر امروز در همایش مدیریت مصرف برق که در باشگاه برق ساری برگزار شد با بیان اینکه یک میلیون مشترک برق خانگی آموزش‌های مختلف بهینه‌سازی مصرف برق را با روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی گذراندند، اظهار داشت: آموزش مدیریت مصرف برق در سطوح مختلف برگزار شد، در این روند آموزشی بیش از 100 هزار دانش‌آموز مازندرانی و نیز بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز و دبیر از کل کشور مجهز به آموزش‌های نوین در مصرف بهینه انرژی شدند.

وی با اشاره به اینکه با راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق در حوزه تجاری در یک سال گذشته، یک میلیون و 300 هزار شعله لامپ به لامپ‌های کم مصرف تبدیل شده است، یادآور شد: با روش بهینه‌سازی کاهش 400 مگاوات مصرف برق را شاهد بودیم.

احمدی یزدی مشترکان بخش کشاورزی را 7 هزار و 500 مشترک دانست و گفت: همکاری کشاورزان در مصرف بهینه انرژی موجب شد تا شاهد کاهش 450 مگاوات برق در اوج بار باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه صنعت برق در سال 83 دارای 406 مشترک صنعتی بود، تصریح کرد: امسال تعداد مشترکان صنعتی برق به 1800 مشترک رسیدند.

معاون دفتر مدیریت مصرف برق کشور یادآور شد: در سال 57، هفت هزار مگاوات ظرفیت برق کشور بود که امسال به حدود 63 هزار مگاوات رسید و در این بخش شاهد رشد 9 برابری بودیم.

وی اضافه کرد: خطوط انتقال توزیع برق در سال 57، 81 هزار و 775 کیلومتر بود که این رقم در سال جاری به 7 میلیون و 724 هزار و 506 کیلومتر رسید که تقریبا شاهد رشد 905 برابری در این بخش هستیم.

احمدی یزدی با ارزیابی از فعالیت‌های بخش توزیع برق تعداد مشترکان برق را در سال 57، سه میلیون مشترک اعلام کرد و خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد بیش از هفت برابری تعداد مشترکان برق مصرفی هستیم و این رقم به 26 میلیون رسیده است.

وی تفاوت بین بیشترین و کمترین میزان مصرف برق را در سال جاری بیش از 25 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: تامین نیازهای برق مشترکان هزینه هنگفتی را برای دولت دارد که یکی از راه‌های صرفه‌جویی مصرف بهینه انرژی است.

این مسئول بیشترین میزان مصرف برق را در سال جاری 42 هزار مگاوات دانست و ابراز داشت: هدفمندی یارانه‌ها تدبیری مطلوب از سوی دولت بوده که بعد از اجرای این طرح شاهد صرفه‌جویی 10 درصدی را در بخش برق به همراه داشتیم.

معاون دفتر مدیریت مصرف برق کشور با اشاره به اینکه 26 میلیون مشترک داریم که 180 هزار مشترک را بخش صنعتی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها موجب ورشکستگی و رکود صنعت کشور نشد.

وی 25 درصد انرژی الکتریکی کشور را صرف روشنایی دانست و اذعان داشت: در دنیا متوسط مصرف برق در روشنایی 10 درصد است.

احمدی یزدی در پایان متذکر شد: بهترین راهکارهای استفاده در صرفه‌جویی انرژی استفاده از لامپ‌های " ال ای دی" است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول