اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

تولید یک مگاوات برق 600 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: به طور متوسط برای تولید یک مگاوات برق هزینه‌ای معادل 600 میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تولید یک مگاوات برق 600 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، منوچهر جعفری ظهر امروز در همایش مدیریت مصرف برق در صنایع با بیان اینکه طرح استفاه از مولدهای خود تامین در ماه‌های گرم سال از دو سال پیش در استان مازندران شروع شده، اظهار داشت: در این طرح 570 مشترک مشمول طرح شدند که 130 شرکت این طرح را در مازندران به اجرا درآوردند.

وی تعداد مشترکان صنعتی در مازندران را 10 هزار و 284 مشترک اعلام کرد و گفت: 130 شرکتی که در طرح مدیریت مصرف صنایع در سال های 89 و 90 شرکت کردند توانستند 39 مگاوات صرفه‌جویی داشته باشند که در این بخش کل صرفه جویی در استان 73 مگاوات بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه با اجرای طرح نوین خود تامین 2 هزار و 500 مگاوات برق در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع و فرهنگی تولید شده، ابراز داشت: صرفه‌جویی برق از طریق مصرف بهینه و خود تامین 2 هزار مگاوات برق در کشور صرفه‌جویی صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: در سال 89 در بخش مصرف برق صنایع حدود 2 هزار مگاوات برق صرفه‌جویی شد که اگر این میزان برق را تولید می‌کردیم نیازمند نیروگاهی با ظرفیت 2 هزار مگاواتی در استان مازندران بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران منطقه ساری با اشاره به اینکه هزینه تولید برق در استان مازندران بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی هزینه‌های زیادی را برای وزارت نیرو به همراه دارد.

وی در پایان اذعان داشت: تاکنون صنایع استان مازندران در صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق همکاری خوبی با شرکت داشتند و ضرورت دارد این تعامل در مصرف انرژی مستمر باشد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول