اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان خبر داد

اجرای 300 برنامه حوزه بانوان گیلان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان از اجرای 300 برنامه حوزه بانوان در دهه فجر خبر داد.

اجرای 300 برنامه حوزه بانوان گیلان در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طیبه بزرگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت آغاز سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با آغاز امامت امام زمان (عج) با تشریح برنامه‌های حوزه زنان در گیلان به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر امسال در گیلان 300 برنامه مربوط به حوزه زنان اجرا می‌شود که 120 عنوان از این برنامه‌ها توسط دفتر امور بانوان استانداری و فرمانداری‌ها و 180 عنوان برنامه دیگر نیز توسط دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری پنج همایش در شهرستان‌های گیلان از جمله برنامه‌های دهه فجر است، افزود: این همایش‌ها به دلیل تمرکز زدایی از رشت در دیگر شهرستان‌ها مانند تالش، لاهیجان، صومعه‌سرا، انزلی و رشت برگزار می‌شود.

مسئول کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر گیلان به برپایی نمایشگاهی از توانمندهای زنان انقلابی گیلان در دیگر شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در هر یک از این همایش‌ها از زنان انقلابی و توانمند تجلیل به عمل می‌آید. 

وی با بیان اینکه بازتاب و انعکاس فعالیت شیر زنان انقلابی به نسل جوان از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندهای زنان انقلابی در دهه فجر است، اذعان داشت: همایش‌های استانی با عنوان «بصیرت، انقلاب و بصیرت زنان» برگزار می‌شوند که نخستین این همایش‌ها 13 بهمن در سالن اجتماعات دفتر کل امور بانوان استانداری گیلان با حضور همسران مدیران اجرایی استان است.

بزرگی، به برگزاری نمایشگاه بزرگ توانمندی زنان انقلابی در کانون پرورش فکری گیلان به مدت 10 روز از 15 تا 25 بهمن جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه غرفه فروش کالا نیز دایر است.

وی از برگزاری یادواره شهدای مونث گیلان در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته نخستین یادواره سی و سه تن از شهدای مونث گیلان به مناسبت سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد که امسال این برنامه با یاد شهیده «زهرا دقیقی» شهیده راه کربلا به عنوان سی و چهارمین یادواره 34 تن از شهدای مونث استان برگزار می‌شود.

این مسئول، ارسال پیامک، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور در جشن تکلیف دختران بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی، دیدار با نماینده ولی فقیه و دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی از مزار شهدای گرانقدر و اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس را از دیگر عنوان‌های برنامه‌های ستاد دهه فجر برشمرد.

به گفته وی، امسال برای نخستین بار در گیلان برای هشت دختر و دو پسر بی‌سرپرست که به سن بلوغ رسیده‌اند، جشن تکلیف گرفته می‌شود.

بزرگی، با بیان اینکه این جشن در 16 بهمن از طرف سازمان بهزیستی گیلان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با حضور والدین شهدایی که نام فرزند شهیدشان روی مدارس نامگذاری شده نیز در مدرسه مورد نظر برنامه فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر دو هزار نفر از زنان خانه‌دار با شرکت در طرح رحمت از آموزش‌های ویژه این طرح بهره‌مند شدند، اظهار داشت: امسال برنامه‌های این طرح برای هشت هزار و 500 نفر در سطح استان در حال اجراست.

مسئول کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر گیلان، به آموزش دانش‌آموزان در مناطق و مدارس آسیب‌پذیر استان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز در برخی مدارس گیلان برای والدین دانش‌آموزان اجرا شد.

یه گفته وی، امسال سه هزار و 90 نفر دانش‌آموز دختر نیز در مدارس شبانه‌روزی زیرپوشش آموزش‌های ویژه مانند آشنایی با مسایل بهداشتی مربوط به دختران، احکام و مسایل بهداشتی، تغذیه و آشنایی با فرقه‌های انحرافی و غیره قرار گرفتند.

بزرگی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف بهینه انرژی نیز توسط فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان انجام شده است.

وی، معرفی 322 نفر از بانوان صاحب حرف و سرپرست خانوار به صندوق مهر رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های دفتر امور بانوان ذکر کرد و افزود: تاکنون سه شرکت تعاونی بانوان برای استفاده از تسهیلات 50 میلیون تومانی به بانک معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول