اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

280 روستا در اردبیل بهره‌مند از اجرای طرح هادی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 280 روستا در استان اردبیل از مجموع روستاهای بالای 20 خانوار از اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند.

280 روستا در اردبیل بهره‌مند از اجرای طرح هادی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی وظیفه تهیه و اجرای طرح هادی، صدور اسناد مالکیت روستایی و تملک واگذاری اراضی را در این مناطق عهده‌دار است.

وی در مورد اجرای طرح هادی بیان داشت: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه قرار است در روستاهای واجد شرایط این طرح اجرایی شود که ما در یک برنامه‌ریزی درست همین اهداف را مطابق با خواست و مطالبه نظام اسلامی دنبال می‌کنیم.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال 85 در استان یک‌هزار و 856 روستا وجود دارد که در یک هزار و 725 روستا اسکان و زندگی وجود دارد و به اصطلاح دارای سکنه هستند.

حاج‌علیزاده یادآور شد؛ ما در روستاهای دارای سکنه و مطابق با برنامه پنجم توسعه پنج ساله تدوین شده نظام اسلامی وظیفه تهیه و اجرای طرح هادی را عهده‌دار هستیم.

این مسئول تصریح کرد:‌ در برنامه چهارم توسعه کشور روستاهای بالای 50 خانوار و در برنامه پنج نیز تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار مدنظر است.

عضو شورای مسکن استان اردبیل در ادامه اضافه کرد: ما در همین زمینه بدون در نظر گرفتن بعد خانوار تهیه طرح هادی در 620 روستا را در دستور کار قرار دادیم و در روستاهای بالای 50 خانوار نیز 550 روستا در اولویت تهیه طرح هادی قرار گرفت.

حاج‌علیزاده گفت: در مجموع حاصل عملکرد ما تهیه طرح هادی در 95 درصد روستاهای بالای 50 خانوار است که به تدریج اقدامات اجرایی نیز در همین راستا انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این باب ما بیش از 105 درصد در تحقق اهداف برنامه چهارم توفیق داشتیم.

 

700 میلیون تومان اعتبار امسال تهیه طرح هادی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود اذعان داشت: از سال 85 تا کنون برای 276 روستا طرح هادی تهیه شده و امسال نیز تهیه طرح هادی برای 102 روستا در دستور کار قرار گرفته است.

حاج‌علیزاده تصریح کرد: این روستاها شامل مناطق شناسایی شده برای اجرای شایسته طرح هادی، عملیاتی شدن طرح‌های نیمه تمام و همچنین بازنگری شده است به گونه‌ای که امسال برای تهیه طرح هادی 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

این مسئول بیان داشت: مطابق مفاد قانون برنامه پنجم توسعه تهیه و اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود که در مجموع تاکنون موفق شدیم این کار را در 280 روستای استان انجام دهیم تا این تعداد روستا بهر‌ه‌مند از اجرای طرح هادی باشند.

وی اجرای کامل طرح هادی را در مناطق روستایی منوط به تامین اعتبار کافی دانست و گفت: در مجموع 74 درصد روستاهای بالای 100 خانوار استان در اولویت اجرای طرح هادی قرار داشته که بخشی از آنها نیز اجرایی شده است.

حاج‌علیزاده اضافه کرد: در پنج سال گذشته 170 روستا در مجموع از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده و اهالی از مزایای آن استفاده کردند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: از محل تملک دارایی استان قرار است در بودجه امسال هشت درصد برای بهسازی روستاها شامل تهیه و اجرای طرح هادی تخصیص یافته و صرف شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان داشت: در سال جاری برای اجرای طرح هادی در 124 روستای استان 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

حاج‌علیزاده ابراز داشت: از این تعداد طرح اجرایی 110 پروژه جزو پروژه‌های نیمه تمام بوده و 14 مورد نیز پروژه‌های جدید است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ به غیر از اعتبارات استانی مبلغ 3 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح هادی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول