اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی

برنامه‌های دهه فجر کمیته بسیج در استان مرکزی اعلام شد

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی برنامه‌های کمیته بسیج و نیروهای مسلح ستاد دهه فجر استان مرکزی را اعلام کرد.

برنامه‌های دهه فجر کمیته بسیج در استان مرکزی اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نورخدا قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر از 12 بهمن ماه روز انقلاب اسلامی، امامت حضرت ولی عصر(عج) و با نام حضرت امام خمینی ولایت و رهبری آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای زن، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نشست‌های سیاسی، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس، نواختن زنگ انقلاب، اعزام کاروان راهیان‌نور به مناطق عملیاتی غرب کشور، زیارت عاشورا، گلباران قبور شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری، برپایی ایستگاه نقاشی و تجلیل از مهندس نمونه و نخبه استان از برنامه‌های این کمیته در نخستین روز از دهه فجر است.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به نام‌گذاری دومین روز از دهه مبارک فجر به نام انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت افزود: گلباران گلزار شهدا، برگزاری مسابقه تفنگ بادی ویژه بانوان کارمند، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری کارگاه هم‌اندیشی دختران جوان، نشست سیاسی و برگزاری یادواره شهدا و کوهنوردی از ویژه‌ برنامه‌های این روز است.

قاسمی با بیان اینکه سومین روز از دهه فجر به نام انقلاب اسلامی، انتظار، ظهور و حاکمیت جهانی اسلام و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است، ادامه داد: حضور در نماز جمعه، برگزاری دعای ندبه، برگزاری مراسم جشن انقلاب و برگزاری لیگ علمی نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

وی انقلاب اسلامی، جهاد اقتصادی، فرهنگ و احیای ارزش‌های اسلامی را عنوان چهارمین روز از دهه فجر برشمرد و خاطر‌ نشان کرد: در چهارمین روز از دهه فجر برنامه‌هایی چون برگزاری صبحگاه مشترک، مسابقه وصیتنامه امام(ره)،‌ جشنواره استانی سرود، برگزاری جشن، کارگاه داستان‌نویسی، نشست روشنگری، یادواره شهدای فرهنگی و مسابقه مقاله‌نویسی برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه پنجمین روز از دهه فجر به نام انقلاب اسلامی، قرآن، بصیرت دینی و وحدت امت‌ اسلامی نام‌گذاری شده است، گفت: انتشار نشریه پیام فرهنگی، برگزاری جشنواره سرود خواهران، برگزاری همایش مشاوره خانواده، همایش شجره طیبه صالحین، اهدای خون و مسابقه نقاشی نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

قاسمی اظهار کرد: در ششمین روز از ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی که به عنوان انقلاب اسلامی، رسالت و منزلت زن مسلمان نام‌گذاری شده برگزاری نشست‌های سیاسی، جشنواره سرود،خاطره‌گویی در مدارس، اردوی مشهد مقدس، یادواره شهدای زن، همایش زنان و انقلاب اسلامی و جشن آغاز امامت امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هفتمین روز از دهه فجر نیز به نام انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و نهضت علمی نام گرفته است که برنامه‌هایی چون همایش عفاف و حجاب، جشنواره علمی دانش‌آموزان، مجمع بسیج پیشکسوتان، یادواره شهدا و همایش شعر انقلاب به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی هشتمین روز دهه فجر به نام انقلاب اسلامی، آمادگی بسیج و اقتدار ملی نام‌گذاری شده که همایش فرماندهان، پدافند غیر‌عامل، گلباران قبور شهدای گمنام، عصر خاطره، اعزام اکیپ‌های پزشکی، یادواره شهدای فرهنگی و... از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز هستند.

قاسمی اظهار کرد: نهمین روز و دهمین روز از ایام‌الله مبارک فجر به تربیت به عنوان انقلاب اسلامی، عدالت‌گستری، مردم‌سالاری دینی و حمایت از مستضعفان و انقلاب جهانی اسلام، پیامبر اعظم(ص) و بیداری اسلامی نامگذاری شده است که برنامه‌هایی چون جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، همایش فرماندهان بسیج، ائمه جمعه، نشست روشنگری، خاطره‌گویی انقلاب، شرکت در نماز جمعه، برگزاری جشن وحدت و انقلاب، دعای ندبه و... از مهم‌ترین برنامه‌های این دو روز است.

وی با اشاره به نام‌گذاری یازدهمین روز از دهه فجر به نام روز انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی افزود: حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مسابقه بهترین تابلو و شعار، برپایی ایستگاه صلواتی و... نیز از برنامه‌های آخرین روز از دهه فجر است.

انتهای پیام/ج10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول