اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اعلام کرد

گازرسانی به 15 روستای خراسان شمالی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اعلام کرد: گازرسانی به 15 روستای این استان برای افتتاح طی دهه فجر آماده شده است.

گازرسانی به 15 روستای خراسان شمالی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین تقی‌نژاد عصر امروز درنشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ روستا در شهرستان بجنورد و یک روستا در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی هزار و ۵۵۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی گفت: برای اجرای این طرح‌های گازرسانی ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

تقی‌نژاد با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها یک سال زمان صرف شده است، تصریح کرد: طول خط انتقال گازرسانی به این روستاها ۱۱۸ هزار و ۵۴۵ متر بوده که با اجرای آن تاکنون یک‌هزار و ۲۱۵ انشعاب در این روستا هم نصب شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه سه جایگاه سی‌ان‌جی نیز به مناسبت دهه فجر در استان  افتتاح خواهد شد، افزود: شرکت گاز صرفاً گازرسانی تا محل این جایگاهها را بر عهده داشته است.

 

وی جایگاه‌های سی‌ان‌جی آماده افتتاح در استان را مربوط به شهرستان‌های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان برشمرد و گفت: برای گازرسانی به این جایگاه‌ها ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. تقی‌نژاد افتتاح‌ طرح‌های گازرسانی در مسکن مهر خراسان شمالی را یکی از مهم‌ترین طرح‌های دهه فجر عنوان کرد و گفت:بر همین اساس ۲ هزار و ۴۳ واحد مسکن مهر از مزایای گازرسانی برخوردار می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه برای انتقال گاز به این واحدهای مسکن مهر حدود هشت کیلومتر خط انتقال انجام شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح گازرسانی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 

به گفته وی برای اجرای طرح‌های گازرسانی به ۱۵ روستای خراسان شمالی و همچنین گازرسانی به جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی و پروژه‌های مسکن مهر جمعاً ۳۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

 

وی با بیان اینکه این اعتبارات از محل  منابع شرکت گاز تأمین شده است، یادآور شد: هم‌اکنون گازرسانی به 100 روستای خراسان شمالی نیز در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به برنامه این شرکت برای گازرسانی به ۶۰۰ روستای استان تصریح کرد: طبق برنامه گازرسانی به این روستاها تا سال ۹۴ انجام خواهد شد که عمدتاً روستاهای پرجمعیت زیر پوشش قرار می‌گیرند.

 

تقی‌نژاد اضافه کرد: با تحقق این برنامه ۸۰ درصد از روستاهای پرجمعیت استان زیر پوشش طرح‌های گازرسانی قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند، یادآور شد: بر همین اساس تاکنون گازرسانی به ۲۱۳ روستای استان انجام شده که با افتتاح ۱۵ طرح گازرسانی در روستاهای استان طی ایام‌الله دهه فجر شمار روستاهای برخوردار از گاز به ۲۲۸ مورد افزایش خواهد یافت.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی درصد پیشرفت گازرسانی به روستاهای این استان را نسبت به ابتدای تشکیل خراسان شمالی را ۷۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: در ابتدای تشکیل استان در سال ۸۳ تنها ۲۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند.

 

تقی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های شرکت گاز استان اظهار داشت: طول شبکه گازرسانی در خراسان شمالی اکنون به ۲ هزار و ۹۵۵ کیلومتر رسیده که این وضعیت در ابتدای تشکیل استان تنها ۹۶۸ کیلومتر بوده است.

 

وی تعداد انشعاب گاز در خراسان شمالی را ۱۰۳ هزار انشعاب برشمرد که نسبت به هفت سال گذشته ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی همچنین تعداد مشترکان گاز در خراسان شمالی را حدود ۱۷۰ هزار مشترک برشمرد که حدود ۱۰۰ هزار مشترک طی این مدت به شمار مشترکان شرکت گاز افزوده شده است.

 

تقی‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ شهر استان از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: گازرسانی به سه شهر بام و صفی‌آباد، لوجلی و شهر مرزی راز نیز در دست اجرا بوده که پیش‌بینی می‌شود سال آینده این طرح‌های گازرسانی به بهره‌برداری برسد.

 

وی گفت:‌ هم‌اکنون ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ خانوار زیر پوشش گازرسانی قرار داشته که نسبت به ابتدای تشکیل استان ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: ‌از جمعیت ۸۳۶ هزار نفری خراسان شمالی نیز بالغ بر ۶۴۷ هزار و ۲۲۴ نفر از مزایای گازرسانی در استان برخوردارند.

تقی‌نژاد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از گاز مصرفی استان مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی است، تصریح کرد: ۱۵ درصد از گاز مصرفی نیز به مصارف خانگی و تجاری می‌رسد.

وی تعداد مصرف‌کنندگان عمده و صنعتی گاز در استان را ۲۰۹ واحد اعلام کرد و گفت: طی چند سال گذشته بیش از ۱۷۰ واحد به مصرف‌کنندگان صنعتی گاز و خراسان شمالی افزوده شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از گازگرفتگی طی امسال در خراسان شمالی اظهار داشت: طی این مدت ۱۴ نفر از شهروندان این استان به خاطر گازگرفتگی جان باخته و پنج نفر نیز مسموم شده‌اند.

وی گفت:‌ ۷۰ درصد از گازگرفتگی مربوط به روشن کردن آبگرمکن و یا بخاری در داخل حمام بوده است.

 

تقی‌نژاد همچنین تعداد آتش‌سوزی‌ها و انفجار ناشی از گاز را طی سال جاری در استان را ۲۷ مورد برشمرد و گفت: عمده این انفجارها به خاطر نشت گاز بوده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی بر رعایت نکات ایمنی به  هنگام مصرف گاز به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت به شهروندان تأکید کرد.

 

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول