اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91

6 مجتمع آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: شش مجتمع آبرسانی در سال آینده در سطح روستاهای این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

6 مجتمع آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

قاسمعلی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر احداث 14 مجتمع آب روستایی در این استان در دست اجرا است که با راه‌اندازی این 14 مجتمع بیش از 90 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی از صرف 65 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این مجتمع‌های آبرسانی خبر داد و گفت: این 14 مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های اردل، بروجن، شهرکرد، کوهرنگ، کیار و لردگان در دست احداث است.

خدابخشی از بهره‌برداری از شش مجتمع آبرسانی در این استان در سال آینده خبر داد و گفت: این شش مجتمع آبرسانی در روستاهای کیار شرقی، سرخون، هوره، تنگ‌کلوره، قنبرسینی و بازر در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری میانگین پیشرفت فیزیکی این مجتمع‌های آبرسانی را 60 درصد اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این 14 مجتمع آبرسانی روستایی 130 روستا از خدمات آبرسانی بهتر بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود آب در اکثر روستاها، روستاییان را از دسترسی به آب کافی بی‌بهره کرده است، گفت: این شرکت در راستای کاهش مشکلات کمبود آب در کوتاه‌مدت اقدام به نوبت‌بندی آب، آبرسانی سیار، اجاره چاه‌های کمکی به صورت تمام وقت و پاره‌وقت، همچنین تعویض تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ متناسب با آبدهی منابع آب و حفر چاه کمکی کرده است.

خدابخشی با اشاره به نوبت‌بندی آب در سطح بیش از 135 روستا، گفت: با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود مشکلات آبرسانی که ناشی از کمبود آب شرب است به 246 روستا تعمیم یابد.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا روستاییان در مصرف آب آشامیدنی خود با به کارگیری راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب تجدید نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان اعتبار موردنیاز در راستای مواجهه کوتاه ‌مدت با خشکسالی در این استان 75 هزار و 710 میلیون ریال برآورد شده است.

خدابخشی با بیان اینکه چگونگی بهره‌برداری از این نعمت الهی بسیار مهم و پرهیز از اسراف و اتلاف آن سرنوشت‌ساز و حیاتی است، گفت: با مصرف درست و بهینه آب و هدایت آن به بخش کشاورزی، می‌توان بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کرد تا نیازمند بیگانگان نباشیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول