اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار روستایی آذربایجان ‌شرقی:

35 میلیارد ریال در پروژه‌های آبرسانی روستایی اهر هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آبفار روستایی آذربایجان ‌شرقی گفت: 35 میلیارد ریال در پروژه‌های آبرسانی روستایی اهر هزینه می‌شود.

35 میلیارد ریال در پروژه‌های آبرسانی روستایی اهر هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی صمدنژاد امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر، از اختصاص اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی روستاهای اهر خبر داد.

مدیرعامل آبفار روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی چهار مجتمع آبرسانی یخ‌فروزان، دیکله، آقبراز و گوللر در روستاهای بخش مرکزی و هوراند آغاز شده که با اتمام این پروژه‌ها در شهرستان اهر کلیه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت آب آشامیدنی لوله‌کشی شده بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهرستان اهر از آب‌های زیرزمینی بسیار فقیر بوده و خشکسالی‌های چند سال گذشته نیز تأثیر قابل توجهی را به منابع آب‌های زیرزمینی گذاشته است.

این مقام مسئول،فاضلاب روستایی را در ارائه خدمات به روستاییان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر دانست و افزود: هزینه آب‌بهای مناطق روستایی بسیار ناچیز بوده و این رقم حتی حقوق یک سوم آب‌داران را نیز کفاف نمی‌کند.

مدیرعامل آبفار روستایی آذربایجان‌ شرقی گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مسئولان کشوری و استانی همچنین با اختصاص اعتبارات بیشتر شاهد ارائه خدمات مطلوب در این زمینه باشیم.

وی در این جلسه همچنین از اداره کل آبفار شهری استان نیز خواست در زمینه تأمین قسمتی از آب مصرفی برخی مناطق روستایی نسبت به واگذاری آب مورد نیاز مجتمع آبرسانی یخ‌فروزان از آب سد ستارخان دستور مقتضی صادر فرمایند تا روستاییان این منطقه نیز که بالغ بر 20 روستا هستند از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل آبفار روستایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:  انتقال آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به مناطق روستایی را نشانه توجه دولت به ولی‌نعمتان خود دانست.

وی بیان کرد: در دوره خدمت دولت نهم و دهم جهش ویژه‌ای در آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان‌های استان اتفاق افتاده است.

صمدنژاد تصریح کرد: دولت با محور قرار دادن توسعه متوازن همه مناطق کشور، عدالت را در توزیع اعتبارات مدنظر قرار داده و در حد توان برای آبادانی مناطق محروم و روستایی کوشیده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول