اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

برگزاری نخستین کنگره شهدای بنادر کشور در خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای سازمان بنادر و دریانوردی کشور در اواخر سال‌جاری در این بندر خبر داد.

برگزاری نخستین کنگره شهدای بنادر کشور در خرمشهر

عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: ایران اسلامی در طول سال‌های متمادی جنگ تحمیلی و پس از آن دستخوش تحولات بزرگ سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.

وی افزود: در تمام این دوران ملت ولایت‌مدار و قهرمان کشورمان پا به پای رهبران دینی و سیاسی خود همگام به مقاومت برخاسته و از جان و مال خود برای پاسداری از مرزهای مادی و معنوی کشور گذشتند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در این بین شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم نظام و انقلاب شد و در دو برهه حساس و سرنوشت‌ساز کشورمان، انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی مراتب قدرت و صلابت ایرانیان به همه جهان به اثبات رسید.

وی اضافه کرد: شهدا نقش تعیین‌ کننده‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برعهده داشته‌اند و باید همواره یاد و خاطره آنها در روزها و ایام مختلف سال به‌ ویژه ایام مبارک دهه فجر زنده و گرامی داشته شود.

دریس با بیان اینکه آنچه امروز مایه بالندگی مردم ایران اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها است، گفت: شهدا به ما درس از جان گذشتگی و ایثار دادند تا امروز در مقابل استکبار سرافکنده نباشیم.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا به ویژه 90 شهید این سازمان، در نظر دارد نخستین کنگره بزرگداشت شهدای بنادر کشور را در بندر خرمشهر برگزار کند.

مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: این کنگره در روزهای پایانی سال‌جاری و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بنادر کشور و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در بندر خرمشهر برگزار می‌شود.

وی در پایان چنین اظهار کرد: نقش و جایگاه بندر خرمشهر و شهدایی که در این شهر در مسیر پیروزی جنگ تحمیلی به میهن اسلامی اهدا شد یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری این کنگره در بندر خرمشهر است.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول