اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی آذربایجان غربی:

عواقب استفاده از مواد محترقه اطلاع‌رسانی شود

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید عواقب استفاده از مواد محترقه را بیش از پیش اطلاع‌رسانی کنند.

عواقب استفاده از مواد محترقه اطلاع‌رسانی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی جدیدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی اطلس آسیب‌های روانی و اجتماعی اظهار داشت: افراد سودجو و فرصت‌طلب با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال به انتقال مواد محترقه از آن سوی مرزها به داخل کشور اقدام می‌کنند و فعالیت خود را در این ارتباط بیش از پیش تشدید می‌کنند تا پس از دپوی این قبیل کالاها آنها را به بازار عرضه کرده و زمینه را برای ایجاد ناامنی فراهم کنند.

وی به تشدید اقدامات مقابله‌ای برای قاچاق مواد محترقه در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: با توجه به اثرات مخرب و جبران‌ناپذیر استفاده از مواد محترقه، همواره بخش عمده‌ای از توان نیروی انتظامی صرف کنترل و رسیدگی به حوادث ناشی از آن می‌شود لذا ضروری است از هم اکنون با قاطعیت کامل از قاچاق و ورود مواد محترقه به کشور جلوگیری کنیم.

این مسئول تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان مصمم است با انجام دادن اقدامات اطلاعاتی محل‌های ورود، دپو، مسیرهای انتقال و عرضه مواد محترقه در سطح استان را شناسایی و نسبت به پاکسازی آنها اهتمام کند پس محقق شدن آن نیازمند همکاری اقشار مختلف مردم و رسانه‌های جمعی است.

جدیدی به آمادگی فرمانده انتظامی استان برای مقابله با این موضوع اشاره کرد و افزود: ابلاغ به همه رده‌ها، پوشش دادن مسیرهای فرعی و محورهایی که قاچاقچیان با استفاده از آن به دور زدن ایستگاه‌های ایست و بازرسی اقدام می‌کنند، استفاده از گشت‌های موقت و سیار برای جلوگیری از انتقال مواد محترقه، کنترل فعالیت باندهای توزیع مواد محترقه در استان و دستگیری عوامل آنها از مهم‌ترین اقدامات اجرایی برای تشدید برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر محسوب می‌شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به لزوم آگاه‌سازی خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: باید در این ارتباط رسانه‌های جمعی بیش از پیش اهتمام کنند تا خانواده‌ها کنترل و نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و برای کاهش میزان خسارت جانی و مالی ناشی از استفاده مواد محترقه به پلیس کمک کنند.

جدیدی تصریح کرد: شناسایی محل‌های ساخت و تولید مواد محترقه دست‌ساز و پلمپ کردن این قبیل اماکن، کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه قاچاق مواد مخدر، تقویت ایستگاه‌های ایست و بازرسی از دیگر تمهیدات اتخاذ شده از سوی مسئولان برای مقابله با قاچاق مواد محترقه است که انتظار می‌رود با اجرای این قبیل تمهیدات میزان سوانح ناشی از مواد محترقه نسبت به سال قبل کاهش قابل توجهی پیدا کند.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول