اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

امنیت امروز جامعه مدیون زحمات نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به تلاش ماموران انتظامی در راستای تامین امنیت در جامعه گفت: امنیت امروز جامعه مدیون زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی است.

امنیت امروز جامعه مدیون زحمات نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی عصر امروز در جمع پرسنل نیروی انتظامی استان از اخلاق به عنوان شریف‌ترین دانش یاد کرد و اظهار داشت: اخلاق شریف‌ترین دانشی است که به‌کارگیری دستورات آن انسان را به شاهراه هدایت می‌رساند و از جنبه فردی اخلاق روح ما را سالم می‌سازد.

وی ادامه داد: از بعد اجتماعی هم اگر انسان به قواعد و احکام اخلاقی پایبند باشد، نه تنها خود احساس آرامش می‌کند، بلکه مردم و اجتماع هم از کردارها و رفتارهای پسندیده او بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت انبیای الهی نیز همین بوده است که مکارم اخلاقی را در میان انسان‌ها تبلیغ و ترویج کنند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود "من برانگیخته شده‌ام تا مکارم اخلاق را که انبیای پیشین آغاز کرده بودند تکمیل کنم".

وی به مسئله عصبانیت در مراحل زندگی و محیط کار اشاره کرده و از این رذیله اخلاقی به عنوان ریشه همه بد اخلاقی و دعوا و جنجال‌ها یاد کرد و افزود: باید با صبر و حوصله از این رذیله اخلاقی دوری بجوییم.

رحیمی در ادامه به مسئله اخلاص اشاره کرد و افزود: خداوند وعده داده است که اگر کسی بین خود و خداوند مخلص باشد خداوند کارهای نیک او را در همه جا پخش می‌کند.

وی در ادامه طبق روایتی از رسول با کرامت اسلام مسئله تقوا و خوف از خدا را عامل محبت خدا به بندگان یاد کرد و از چشم طمع  ندوختن به دست مردم عامل محبت مردم یاد کرده و از روزه گرفتن به عنوان عامل سلامتی و از صله رحم به عنوان طول عمر یاد کرد.

امام جمعه ابهر امنیت جامعه را مدیون زحمات نیروی انتظامی و امنیتی دانسته و از این قشر زحمتکش به عنوان نیرو‌های تلاشگر تقدیر کرد.

وی به تلاش ماموران انتظامی در راستای تامین امنیت در جامعه افزود: نیروی انتظامی با تلاش خود امنیت خوبی را به جامعه بخشیده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول