اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جمع‌آوری قلیان نیازمند همکاری نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به توصیه‌های امام جمعه شیراز، آماده همکاری منظم و برنامه‌ریزی شده با ماموران انتظامی فارس برای جمع‌آوری و برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان‌ها در مکان‌های عمومی و معابر شهر شیراز هستیم.

جمع‌آوری قلیان نیازمند همکاری نیروی انتظامی است
محمدهادی ایمانیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به انتقاد شدید امام جمعه شیراز از عرضه قلیان‌ها در مکان‌های عمومی و تفریحی این شهر اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی به شدت با عرضه قلیان‌ها در معابر عمومی مخالف هستیم.
وی ادامه داد: برخورد کردن با تخلف جزو اختیارت، مسئولیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی  نیست چراکه نیروی انتظامی نیستیم که قلیان‌ها را شکسته و یا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنیم.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فارس بیان کرد: تاکنون ماموران انتظامی فارس همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند و در‌ زمینه برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان در معابر عمومی این شهر نیز آماده همکاری هستیم.
ایمانیه خاطرنشان کرد: عرضه قلیان به هیچ وجه در محضر عمومی و در کنار خیابان‌ها به ویژه بلوار چمران که آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردند قانونی نیست و باید برخورد شود.
به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته شیراز با انتقاد شدید از عرضه قلیان‌ها در اماکن عمومی این شهر، اعلام کرده بود که مسئولان نباید اجازه دهند با عرضه این قلیان‌ها فضای شهر آلوده شود.
آیت‌الله اسدالله ایمانی اظهار کرد: بوی نامطبوع قلیان‌ها فضای شیراز را آلوده کرده به طوری که هنگام عبور از برخی مراکز عمومی شهر بوی قلیان‌هایی که در آن محیط استفاده می‌شود مشام هر رهگذری را آلوده می‌‌کند.
ایمانی بیان کرد: چرا باید در ملا عام تیشه به ریشه خود بزنیم و باید مسئولان برای این موضوع و جلوگیری از آلودگی‌های فضای عمومی شهر برنامه‌ریزی داشته باشند.
این گزارش حاکی است که با مطرح شدن این بحث‌ها، برخی مسئولان و متولیان از طریق رسانه‌ها، رو در روی یکدیگر به جای حل این مشکل بزرگ اجتماعی، به تعریف و تمجید یکدیگر پرداخته‌اند و از اقداماتی سخن به میان آورده‌اند که بازخورد آن هرگز دیده و مشاهده نشده است و به اصطلاح معمول نان قرض یکدیگر داده‌اند.
گاهی نیز پس از بروز یک‌سری معضل‌ ناشی از عملکرد این قهوه‌خانه‌ها تنها به وعده‌‌هایی بسنده شده، که فقط برای ماندگاری بر صفحه جراید محلی به خورد شهروندان داده شده است.
اما این بار عمق فاجعه، طرح مسئله را به بازگویی از خطبه‌های نماز جمعه سومین حرم اهل‌بیت (ع) کشانده است به نحوی که آیت‌الله ایمانی بنا به ضرورتی که تشخیص داده شده، پدیده شوم قلیان‌کشی و عرضه قلیان را در مکان مقدسی عنوان می‌کند که این بار بی‌توجهی به آن اثبات بسیاری از مسائلی می‌شود که در مورد برخی از مسئولان این شهر در سطح جامعه مطرح است.
خوب است مسئولان بهداشت محیط، شهرداری، شورای شهر، اماکن عمومی نیروی انتظامی، اتحادیه صنفی مربوطه، علوم پزشکی و... حال که کارد به استخوان رسیده است هرچه سریع‌تر پاسخگوی خواسته به حق شهروندان این شهر شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول