اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات قلب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

راه‌اندازی کلینیک سلامت قلب در بیمارستان امام رضا

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه‌اندازی کلینیک سلامت قلب در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند خبر داد و گفت: این مرکز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کلینیک سلامت قلب در بیمارستان امام رضا

طوبی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به امکانات درمانی خراسان‌جنوبی در زمینه بیماری‌های قلب و عروق اشاره کرد و اظهار داشت: با همت مسئولان استان خراسان‌جنوبی در حال حاضر امکانات تشخیصی تخصصی به طور کامل و تا حدودی فوق تخصصی را دارا است.

وی افزود: انجام الکتروکاردیوگرافی، تست ورزش، هولتر نوار قلب و هولتر فشارخون از جمله این امکانات درمانی است، هم‌چنین آنژیوگرافی کرونر به طور روتین و منظم در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند انجام می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: هم‌چنین قرار است به زودی در کلینیک سلامت قلب در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند کلینیک ویژه عصر با امکانات مختلف از جمله الکتروکاردیوگرافی، تست ورزش، هولتر نوار قلب و فشارخون راه‌اندازی شود.

*انجام هرگونه عمل جراحی قلب در خراسان‌جنوبی

کاظمی اظهار داشت: از نظر اعمال جراحی قلب و عروق نیز هم‌اکنون در استان امکان هرگونه عمل جراحی قلب در کودکان و افراد بالغ و اعمال جراحی اورژانس قلب توسط پزشکان حاذق در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت خراسان‌جنوبی نسبت به سایر مناطق ایران در مورد میزان شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی چگونه است، گفت: در مورد وضعیت بیماری‌های قلبی عروقی نسبت به سایر استان‌ها مقایسه‌ای صورت نگرفته است.

*شیوع سکته‌های قلبی و مغزی در خراسان‌جنوبی رو به افزایش است

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ولی آنچه مشخص است در استان خراسان‌جنوبی مشابه سایر استان‌های کشور شایع‌ترین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی است و شیوع سکته‌های قلبی و مغزی رو به افزایش است.

کاظمی به بیشترین سن شیوع این نوع بیماری‌ها در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین سن شیوع بیماری‌ها دراستان ما 45 تا 60 سال است که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد و افراد باید فاکتورهای افزایش دهنده ضریب ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند فشارخون بالا را کنترل کنند.

وی اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از ابتلای به بیماری‌های قلبی عروقی را ضروری عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مرکز تحقیقات قلب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرای طرح سلامت قلب کودکان در جامعه آماری با 4 هزار و 500 عضو است که نتایج این طرح نیز به اطلاع افراد می‌رسد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول