اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم الیگودرز در مجلس:

بیمارستان 136 تخت‌خوابی الیگودرز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان 136 تخت‌خوابی الیگودرز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان 136 تخت‌خوابی الیگودرز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الله رحمانی شنبه شب در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: بیمارستان الیگودرز با گذشت بیش از 20 سال از کلنگ‌زنی تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سال‌جاری 10 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان الیگودرز اختصاص یافته که این پروژه از لحاظ اعتباری یکی از بیمارستان‌های بود که در سال‌جاری بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سدهای حوضیان و عالی محمود الیگودرز اشاره کرد و گفت: مقرر شده سد حوضیان در سال آینده آبگیری شود هم‌چنین عملیات سد عالی محمود نیز سال آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از سد حوضیان با پائین دست آن 3 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان الیگودرز آبی می‌شود.

رحمانی در ادامه به در دست ساخت بودن سیلویی 100 هزار تنی الیگودرز اشاره کرد و گفت: تاکنون 50 هزار تن از این سیلو ساخته شده است، که با ساخت این سیلو کلی از مشکلات کشاورزان حل می‌شود.

وی یادآورشد: طی دوره مجلس هشتم کارخانه شیشه‌سازی تعطیل شده الیگودرز دوباره احیا شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پروژه قم رود اشاره کرد و گفت: دولت باید خسارت‌های ناشی از انتقال آب الیگودرز به قم را جبران، و یک سری امتیازات به مردم این شهر بدهد.

وی افزود: اجرای این پروژه خسارت‌هایی به مردم منطقه وارد کرده، مقداری از چاه‌های کشاورزی و بسیاری از قنات‌ها خشک شده‌اند و خیلی از باغات به دیم تبدیل شده‌اند.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه سرمایه مردم در منطقه الیگودرز آب است، بنابراین دولت باید این خسارت‌ها را جبران کند و یک سری امتیازات به مردم بدهد، گفت: کلنگ این پروژه‌ها در زمان دولت اصلاحات به زمین زده شد و با قلدری تمام سرمایه مردم الیگودرز را که همان آب است را بردند، حتی در زمان کلنگ‌زنی این پروژه استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس را دعوت نکردند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حذف ردیف‌های اعتباری به ویژه ردیف اعتباری راه‌آهن ازنا- اصفهان که با پیشنهاد نماینده مردم اصفهان در مجلس صورت گرفت، گفت: نماینده اصفهان به مردم منطقه خودش ظلم و خیانت کرد، چرا که بیش از 200 کیلومتر این خط آهن در استان اصفهان قرار دارد و تقریبا 40 تا 50 کیلومتر آن در لرستان است.

رحمانی راه‌آهن ازنا - اصفهان را یکی از آرزوهای دیرین مردم مناطق لرستان و اصفهان دانست و گفت: 70 سال است که مردم ما پیگیر راه‌آهن هستند و در این مدتی که در مجلس بودیم با همه وجود پیگیری کرده‌ایم تا این خواسته به حق مردم تحقق پیدا کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال 89 تمام کارهای مطالعه این راه‌آهن انجام و طی یک نامه به معاونت راهبردی رئیس جمهور جهت اخذ کمیسیون ماده 32 ارسال شد، گفت: قبل از سفر سوم هیئت دولت ماده 32 نیز صادر شد، تا عملا اعتبار بگیرد و در سفر دولت نیز مصوب شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه این راه‌آهن در سال 88 و 89 در جدول 12 ردیف بودجه آمده بود و مجوز ماده 32 را که پیگیری کردیم، از جدول ردیف 12 خارج شد تا به پیوست برود، اما متاسفانه در سازمان مدیریت و هنگام چاپ از قلم افتاد، این در حالی است که با پیگیری‌ و اعتراض، در کمیسیون تلفیق اعتبار آن را تعیین کردند تا اجرایی شود.

رحمانی افزود: در روز آخر شائبه‌ای در مجلس پیش آمد که اعضای کمیسیون تلفیق اعمال‌نظر کرده‌اند و اعتبار مناطق خود را افزایش داده‌اند که به رئیس مجلس اعتراض کردم، اما متاسفانه بدون اینکه از نمایندگان موافق و مخالف سؤالی بکند آن روند ادامه یافت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات منجر به این شد که در محل توازن منطقه‌ای معادل با همان اعتبار، این راه‌آهن را در سال 1390 اجرایی کنند.

وی یادآورشد: من برای احقاق حقوق مردم از هیچ چیز کوتاه نمی‌آیم و تا زمانی که در این پست قرار دارم برای مردم تلاش می‌کنم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بیش از هفت ماه است که راه‌آهن دورود، الیگودرز به اصفهان خواب و خوراک را از من گرفته تا اینکه امروز موفق شده‌ایم تمام مجوز‌های آن گرفته و طی روزهای آینده منتظر کلنگ‌زنی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی هستیم.

رحمانی در ادامه به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: همه مردم باید با بصیرت کامل افرادی را راهی مجلس کنند، که تابع ولایت‌فقیه و حافظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول