اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد

برنامه‌ریزی برای برپایی هفته اکو در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته فرهنگی اکو در این استان خبر داد.

برنامه‌ریزی برای برپایی هفته اکو در خراسان شمالی
ابوطالب شفقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در شهریور امسال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای کشور بود که در این استان رقم خورد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو نیز در این استان تشکیل شد، تصریح کرد: بر همین اساس برگزاری مجدد هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی در دستور کار استان قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خراسان شمالی به ویژه در بخش صنایع دستی و همچنین افزایش سطح همکاری‌های کشورهای عضو اکو در حوزه‌های مختلف را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

به گفته وی برگزاری نخستین دوره از نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در خراسان شمالی با استقبال صنعتگران صنایع دستی داخل و خارج از کشور مواجه شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه برای نوروز امسال نیز برپایی شش نمایشگاه صنایع دستی در سطح این استان برنامه‌ریزی شده است، افزود: بر همین اساس این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های گرمه، بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و فاروج برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های سازمان میراث فرهنگی کشور، خراسان شمالی با افزایش هفت برابری میزان فروش صنایع دستی در نوروز گذشته نسبت به دوره‌های قبل رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

شفقت تصریح کرد: بر همین اساس افزایش فروش محصولات صنایع دستی و تقویت این حوزه برای رونق کسب و کار در خراسان شمالی از اولویت‌های استان است.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول