اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی اکو در بجنورد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از برنامه ایجاد نمایشگاه‌های دائم صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد خبر داد.

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی اکو در بجنورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت ظهر امروز در آئین اختتامیه نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بوستان ملی بش‌قارداش اظهار داشت: ایجاد این بازار اکنون جزء برنامه‌های اصلی استان قرار داشته تا این موقعیت در آینده نزدیک در خراسان شمالی فراهم شود.
وی با بیان اینکه سالانه 15 میلیون مسافر از این استان عبور می‌کنند تصریح کرد: این ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه توانمندی‌های صنایع دستی کشور و خراسان شمالی در قالب نمایشگاه دائمی صنایع دستی کشورهای عضو اکو است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین حضور رئیس‌جمهور در آئین گشایش این نمایشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این حضور سبب ارتقاء شأن نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو شده و نشان داد که رئیس‌جمهور به برنامه‌های فرهنگی و همچنین کشورهای اکو اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.
وی با بیان اینکه استقبال مردم و مسافران از این نمایشگاه چشمگیر بود، اظهار داشت: روزانه قریب به 20هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
شفقت برپایی این نمایشگاه را در ابعاد اقتصادی و توسعه روابط کشورهای عضو اکو برشمرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در راستای تحقق رهنمودهای رهبری برای رونق اقتصادی شکل گرفت و با ایجاد دبیرخانه دائمی، این نمایشگاه در سالهای آینده نیز در این استان برپا خواهد شد.
شفقت هنرهای صنایع دستی را از بعد اقتصادی دارای ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی ارزش صنایع دستی کمتر از ارزش نفت نیست و این هنر دارای ارزش اقتصادی بالایی است.
وی با اشاره به اینکه هنرهای صنایع دستی با ابزار ساده و با ذوق هنرمندان خلق می‌شود، تصریح کرد: صنایع دستی علاوه بر ارزش اقتصادی در توسعه و رونق اشتغالزایی نیز تأثیر به سزایی دارد.
رئیس ستاد هفته فرهنگی اکو با بیان اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سطح کشورهای اکو اولین تجربه خراسان شمالی بود اظهار داشت: برای اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها طی سالهای آتی، باید از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها و سازماندهی‌های لازم انجام شود.
وی گفت: برنامه‌ریزی برای تهیه و تدوین یک سیستم جامع اطلاعاتی از صنایع دستی کشورهای عضو اکو از ضرورت‌های اجرا توسط دبیرخانه این نمایشگاه است.
وی همچنین از صنعتگران صنایع دستی خواست تا با ایجاد شرکت‌های تعاونی علاوه بر رونق این بخش به افزایش اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی کمک کنند.
دبیر ستاد هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی هم برگزاری این نمایشگاه را با مشارکت دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: برپایی این نمایشگاه تمرین خوبی برای مشارکت در یک کار گروهی بزرگ بود.
علی کاظمی تصریح کرد: بر همین اساس از هم اکنون با مشارکت دستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده تا این نمایشگاه در سال آینده باشکوه هر چه تمام برگزار شود.
در این آئین به صنعتگران کشورهای اکو لوح یادبود شرکت در نمایشگاه اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول