اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی:

هفته فرهنگی اکو بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سیاسی است‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به حضور کشورهای منطقه در همایش هفته فرهنگی اکو در استان، گفت: هفته فرهنگی اکو بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

هفته فرهنگی اکو بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سیاسی است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید کریم سجادی بعد از ظهر امروز در نشست کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: در این همایش علاوه بر 10 کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و جمهوری اسلامی، دو کشور نیز به عنوان مهمان شرکت دارند.
وی از حضور 50 صنعتگر کشورهای عضو اکو در نمایشگاه صنایع دستی اکو خبر داد و افزود: 31 استان نیز توانمندی‌های صنایع دستی کشور را نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.
سجادی با اشاره به حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های مختلف در این همایش اظهار داشت: صدها مهمان داخلی و خارجی نیز برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان 4 هزار و 880 متر فضا برای ایجاد غرفه‌های نمایشگاه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کار نصب سازه‌های نمایشگاهی از چند روز قبل آغاز شده و بر اساس برنامه قرار است تا 160 غرفه ایجاد شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی صنایع دستی را یکی از ظرفیت‌های اصلی خراسان شمالی برشمرد و گفت: این استان از لحاظ تنوع فرهنگی با کشورهای عضو اکو نزدیکی داشته، از این رو برپایی این همایش فرهنگی فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، سنن و ظرفیت‌های این استان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از فرهنگ غنی نخستین کشوری بوده که در حوزه توسعه فرهنگی تلاش می‌کند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت خدمتگزار تحول فرهنگی در جامعه بوده، که سفرهای استانی و اختصاص اعتبارات فرهنگی نمونه عینی از این تلاش دولت دهم است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی باید از موازی کاری فرهنگی توسط دستگاه‌ها پرهیز شود، خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی باید در راستای یکدیگر بوده و ساز و کاری تعریف شود تا اثرگذاری آن در جامعه نمود بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول