اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته

برگزیدگان همایش مهدویت تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همایش مهدویت و رسالت حوزه علمیه در زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(ع) شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

برگزیدگان همایش مهدویت تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش مهدویت و رسالت حوزه علمیه در زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(ع) یکشنبه شب با حضور سردار رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا، آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت قم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع)، حجت‌الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امین جعفری رئیس اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت شد سپس حجت‌الاسلام مجتبی کرباسی ضمن عرض خیرمقدم به حاضران اظهار داشت: حوزه‌های علمیه بر اساس اصل اصیل اسلام تاسیس و تشکیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ولایت از مهم‌ترین اصول اساسی اسلام است اضافه کرد: در زمینه مهدویت سال‌ها پیش مرحوم صدوق، شیخ طوسی و شیخ مفید فعالیت‌هایی داشته‌اند و کتاب‌هایی در این زمینه تالیف کرده‌اند.

این استاد حوزه ادامه داد: در برابر آسیب‌ها باید هوشیار باشیم و طلبه‌ها وظیفه دارند به شبهات پاسخ دهند.

سپس سردار رحیم صفوی، با بیان اینکه مدل انقلاب مردم ایران و ساقط کردن رژیم پهلوی الگویی برای کشورهای جهان شد، افزود: تونس و مصر با الگوگیری از مدل انقلاب اسلامی توانستند دیکتاتورهای خود را ساقط کنند و پیروی و الگوگیری از همین مدل در بحرین و یمن در حال انجام است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از دل تفکر شیعه و اعتقاد به مهدویت و وجود حضرت مهدی(عج) تشکیل شده است، تصریح کرد: این حکومت به جهان شرق و کمونیسم که می‌گفتند دین سبب نزول ملت‌هاست و غربی‌ها که می‌گفتند دین از سیاست جداست ثابت کرد این فرضیه‌ها باطل است.

در پایان این مراسم از 40 نفر از طلاب برگزیده از جمع 3 هزار نفری که در دوره مقدماتی مهدویت شرکت کرده بودند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول