اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در کیش

کارگاه آموزشی خانواده در اسلام برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی خانواده در اسلام از سوی مدرس قرآن، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در کیش برپا شد.

کارگاه آموزشی خانواده در اسلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام  محسن قرائتی با استناد به احکام قرآن و احادیث بزرگان دین، مسائل مربوط به خانواده را برای حاضران مشتاق در مسجد خاتم الانبیاء(ص) جزیره کیش تشریح کرد.

وی در بخشی از بیانات خود با اشاره به حقوق زن و مرد در زندگی، قرآن را بهترین مرجع برای بهره‌گیری زوج‌ها از قوانین و فرامین الهی برای تعادل در زندگی مشترک زن و مرد خواند.

این مدرس حوزه و دانشگاه شکل‌گیری و آغاز زندگی زوج‌های جوان را در مرحله ازدواج و تشکیل خانواده مهم‌ترین بخش زندگی خواند و بیان داشت: همواره تجربیات دیگران به ما نشان داده که مهریه بالا باعث جدایی و عدم اعتماد در زندگی می‌شود.

قرائتی هم‌چنین نیاز افراد به برخورداری از همسر را سومین نیاز انسان دانست و بر پایه آیات قرآن همسر را برای انسان به لباس برای تن تشبیه کرد و گفت: همان طور که یک لباس زیبا و مناسب می‌تواند انسان را کامل نشان دهد، یک همسر خوب هم می‌تواند انسان را به کمال برساند.

این استاد اخلاق، زیبایی ظاهر، ثروت و تحصیلات را در تشکیل خانواده از لحاظ درجه‌بندی در اولویت ندانست و تفاهم و هم‌فکری را بهترین سرمایه یک زندگی مشترک دانست و ازدواج در سنین پایین را در ایجاد هم‌فکری و تفاهم زوجین بسیار مؤثر دانست.

این برنامه مفید و آموزنده با استقبال جمع کثیری از مردم جزیره زیبای کیش در مسجد خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول