اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی انجام شد

10 هزار بازدید از مراکز عرضه گوشت در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی امسال 10 هزار و 650 مورد بازدید و بازرسی از مراکز عرضه گوشت قرمز اعم از؛ گوشت گاو، گوسفند، بز و شتر انجام شد.

10 هزار بازدید از مراکز عرضه گوشت در خراسان شمالی
حمید رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: طی این بازدیدها سه هزار و 355 کیلوگرم گوشت به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شد.
وی همچنین تعداد موارد بازدید از مراکز عرضه گوشت سفید اعم از، مرغ و ماهی را هشت هزار و 636 مورد عنوان کرد و افزود: طی این بازدیدها چهار هزار و 497 کیلوگرم گوشت سفید به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شد.
رمضانی همچنین تعداد بازدید از مراکز عرضه سایر فرآورده‌های خام دامی اعم از، ضمائم خوراکی، مواد لبنی، تخم مرغ و عسل را 26 هزار و 275 مورد عنوان کرد و گفت: طی این بازدیدها چهار هزار و 703 کیلوگرم ضمائم خوراکی، 10 هزار و 723 کیلوگرم گوشت از کبابی‌ها و رستوران‌ها کشف و ضبط شد.
به گفته وی، همچنین در این بازدیدها 500 کیلوگرم عسل، 382 کیلوگرم تخم مرغ و 14 هزار و 429 کیلوگرم شیر به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه بازرسی بهداشتی دامپزشکی این استان طی امسال کشتارگاه‌های دام و طیور را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی این مدت 24 هزار و 812 رأس گوسفند در کشتارگاه‌های استان بعد از ذبح بازرسی بهداشتی شدند.
وی تصریح کرد: بعد از ذبح و بازرسی بهداشتی مقدار 442 هزار و 817 کیلوگرم گوشت اجازه مصرف داده شده و هزار و 852 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط شد.
رمضانی تعداد بزهای بازرسی بهداشتی برای ذبح را 20 هزار و 429 مورد عنوان کرد و افزود: با بازرسی‌های انجام شده، به مقدار 313 هزار و 262 کیلوگرم از گوشت ذبح شده اجازه مصرف داده شده و مقدار 375 کیلوگرم نیز ضبط شد.
وی همچنین با اشاره به بازرسی بهداشتی برای ذبح هفت هزار و 513 رأس گاو و گوساله در کشتارگاه های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا به یک میلیون و 530 هزار و 770 کیلوگرم گوشت اجازه مصرف داده شده و 13 هزار و 982 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط شد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه 34 نفر شتر نیز طی امسال در کشتارگاه‌های استان بعد از ذبح بازرسی بهداشتی شدند، تصریح کرد: به هفت هزار و 565 کیلوگرم گوشت اجازه مصرف داده شده و شش کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط و معدوم شد.
وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت 19 قطعه شترمرغ کشتار شد که به مقدار 950 کیلوگرم از این میزان اجازه مصرف داده شد.
رمضانی با بیان اینکه طی 9 ماه امسال تعداد دو میلیون و 853 هزار و 936 قطعه طیور نیز در کشتارگاه طیور بجنورد بعد از کشتار بازرسی بهداشتی شده است، خاطرنشان کرد:‌ از مجموع این طیور 14 هزار و 651 قطعه ضبط شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول