اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سومین جشنواره بین‎المللی شعر تقریب:

هدف جشنواره تقریب ادبیات مشترک مذاهب است

خبرگزاری فارس: دبیر سومین جشنواره بین‎المللی شعر تقریب گفت: هدف از برگزاری از این جشنواره بین‎المللی ادبیات مشترک مذاهب مختلف است.

هدف جشنواره تقریب ادبیات مشترک مذاهب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالله رئیسی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره بین‎المللی شعر تقریب با بیان اینکه سومین جشنواره بینالمللی شعر تقریب در روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 بهمن برگزار می‎شود، اظهار داشت: در این نشست مروری دوباره به کلیات این جشنواره داریم و زوایای مختلف برگزاری این جشنواره را بررسی و ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: در مجموع بیش از یک‌هزار و 200 اثر توسط شاعران سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

رئیسی تصریح کرد: از بین آثار ارسال شده 210 شاعر با یکدیگر به رقابت می‎پردازند و برگزیدگان در روز اختتامیه مشخص می‌شوند.

وی از شعرخوانی شاعران کشورهای اسلامی در روز اول و دوم جشنواره خبر داد و گفت: برنامههای جشنواره در دو سالن اجرا می‌شود که یکی سالن نشستهای تخصصی است و با حضور شاعران مهمان از ایران و کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره بینالمللی شعر تقریب یادآور شد: سالن دیگر نیز سالن اجتماعات فرهنگی هنری کنگان است که در آن مراسم شعرخوانی عمومی و اختتامیه با حضور مردم و علاقه‌مندان به شعر و ادب برگزار می‎شود.

رئیسی با اشاره به موضوع جشنواره اظهار داشت: سومین جشنواره بر خلاف دو جشنواره قبل که موضوع کلی اشعار آیینی را در بر میگرفت، موضوعی مشخص و منحصر دارد و صرفا اشعاری که در توصیف و مدح پیامبر اکرم (ص) سروده شده باشند، مورد ارزیابی قرار می‎گیرند.

وی بیان کرد: این جشنواره تنها جشنواره ادبی است که درباره موضوع تقریب مذاهب کار میکند و می‌کوشد تا از ظرفیت شعر ادبیات برای ایجاد وحدت اسلامی بهره بگیرد.

رئیسی افزود: این جشنواره شاعران را به سمت موضوعی هدایت میکند که نقطه اتصال و اشتراک مذاهب اسلامی است و این مسئله فرصت ارزشمندی برای شاعران فراهم میآورد تا نقش و تاثیر خود را بر ایجاد و توسعه وحدت بین مذاهب ایفا کنند.

دبیر سومین جشنواره بینالمللی شعر تقریب گفت: همچنین زمینه‎ای ایجاد میکند تا پیروان مذاهب اسلامی بیش از پیش به مبانی و عناصر مشترک دینی آگاه شوند و آنها را پررنگ ببینند.

رئیسی روند برگزاری جشنواره را خوب و رضایتبخش عنوان کرد و گفت: تقریبا تمام هماهنگیهای لازم برای برگزاری کیفی و مطلوب جشنواره انجام شده و حمایت مسئولان و مردم و رسانه‌ها و به ویژه شاعران کشور از این جشنواره دلگرمکننده و انگیزهبخش بوده است.

وی با بیان اینکه ما در این جشنواره به دنبال کاربردیکردن شعر و تاثیرگذاری آن به شکل محسوس در سطح جامعه هستیم، افزود: مجموع بحثها و دیدگاههای کارشناسانهای توسط شاعران و منتقدان در ارتباط با عناصری چون زبان، فرم، ذهنیت، تصویر، ساختار، و نوگرایی صورت میگیرد.

دبیر سومین جشنواره بینالمللی شعر تقریب تصریح کرد: همچنین زمینه لازم را برای ارتقای سطح کیفی آثار شاعران جوان در آینده فراهم میکند و پیوند موثری بین مولف و مخاطب به وجود میآورد که در نهایت هم به سود شعر امروز و ادبیات آیینی است و هم درک و دریافت مخاطب را از نوگراییهای زبانی و ساختاری افزایش میدهد.

رئیسی گفت: سعی کردهایم زمینه لازم را برای حضور بخشی از شاعران استان به ویژه شاعران جوان در جشنواره فراهم کنیم تا تعامل خوب و اثرگذاری بین شعر امروز استان و کشور و حتی خارج از کشور در حوزه ادبیات آیینی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: جامعه امروز ما به ادبیات مشترک نیاز دارد و شعر بهترین بستر و فرصت برای مسئولان فرهنگی است که از طریق آن به این ادبیات مشترک دست یافتند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول