اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نخستین جشنواره عکس قاب بیداری در قزوین

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره عکس قاب بیداری در قزوین افتتاح شد.

افتتاح نخستین جشنواره عکس قاب بیداری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری عکس بسیج استان قزوین با عنوان قاب بیداری با حضور حبیب‌الله وفاپور، جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و حجت‌الاسلام صمدی‌لاکه، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین در نگارخانه استاد محصص برگزار شد.

سلیمان صمدی‌لاکه در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در قزوین گفت: حفظ و انسجام هنرمندان بسیجی، ارتقای سطح آگاهی و بینش هنرمندان، معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور و استعدادیابی در میان جوانان بسیجی از اهداف برپایی نمایشگاه عکس بسیج با عنوان قاب بیداری است.

وی ادامه داد: 794 فرم عکس از 60 عکاس هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 50 اثر از 20 عکاس در جشنواره شرکت داده شدند.

رئیس بسیج هنرمندان بیان کرد: از 50 اثر شرکت‌کننده در این جشنواره، 24 اثر مربوط به آیین سنن، 11 اثر مربوط به انسان و سازندگی و 15 اثر شامل عکس‌هایی در رابطه با انسان و پایداری است.

صمدی‌لاکه عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری در قالب شعر، فیلم و عکس، خرید و حمایت از آثار نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در رشته‌های متفاوت هنری از جمله فعالیت‌های رو به رشد این سازمان در راستای نهادینه کردن فرهنگ و هنر در جامعه اسلامی ایران است.

وی با اشاره به 33 خانواده شهید هنرمند استان قزوین، خاطرنشان کرد: یادواره شهدای هنرمند نیز به همراه معرفی آثار این شهدا از برنامه‌های این سازمان است.

رئیس بسیج هنرمندان در پایان عنوان کرد: 16 اثر از عکس‌های جشنواره قاب بیداری به مرحله مسابقه راه پیدا می‌کند که از این تعداد، سه اثر توسط داوران جشنواره حائز رتبه‌های برتر بخش مسابقه این جشنواره می‌شوند.

لازم به ذکر است، اختتامیه این جشنواره در 13 بهمن‌ ماه جاری با حضور مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول